Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Verda smeltar

Julia Holter held fram med å gå sine eigne vegar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Julia Holter er ute med album nummer fem.

Julia Holter er ute med album nummer fem.

Pressefoto

Julia Holter er ute med album nummer fem.

Julia Holter er ute med album nummer fem.

Pressefoto

2390
20181026
2390
20181026

Kunstpop

Julia Holter:

Aviary

Domino / Playground

Korleis står det til med menneskesinnet i ei verd som smeltar? Går det an å skildre det i ord og tonar? Det er i alle fall verdt eit forsøk, meiner Julia Holter, som omtaler den nye plata Aviary som «the cacophony of the mind in a melting world».

Fleire lesarar vil kjenne Holters ambisiøse plateproduksjonar, sist Have You In My Wilderness (2015) – også meld på desse sidene. Kvart album er eit gjennomtenkt, konseptuelt orientert verk som vekslar mellom komplekse låtstrukturar og ganske «rett på» – om enn sofistikert arrangerte – popsongar.

Inspirasjon

Utgangspunktet for Aviary er typisk Holter. Eit sitat frå ei novelle (2009) av den libanesisk-amerikanske forfattaren Etel Adnan har inspirert tittelen: «I found myself in an aviary full of shrieking birds

For Holter er eit slikt fuglehus ein passande metafor for den larmande verda ho ser rundt seg i 2018, som skrik mot henne med politiske skandalar og naturkatastrofar – ein ofte desorienterande, splittande kakofoni.

Tett på

Mot denne framandgjerande kjensla står ein musikk som eksplisitt appellerer til det menneskelege i oss. Slik, kan ein seie, er Holters etikk, han får form i eit musikalsk uttrykk som uredd dreg frå vidt forskjellige kjelder, der nye samanhengar oppstår, mellom det stringente i den klassiske musikktradisjonen, det frie i jazzen og idérikdommen i både den klassiske litteraturarven (Dante) og den rikt tilgjengelege globale litteraturen frå vår eiga tid (Adnan).

Mannskapet på Aviary er tett på Holter: Her er Corey Fogel på perkusjon, og med sitt virtuose basspel kan Devin Hoff minne om bassisten vi kjenner frå så mange Kate Bush-plater – ein viktig referanse i Holters katalog, og også her, som i ein låt som «Words I Heard» – nemleg John Giblin.

Holters synthar blandar seg fint med eit markant strykeensemble, med Dina Maccabee på fiolin, bratsj og vokal, Sarah Belle Reid på fiolin, Andrew Tholl på fiolin. Tashi Wada er også med – på både synth og sekkepipe. (Høyr til dømes på «I Shall Love 1».)

Aviary er nær, for så å opne opp for ein høgare himmel, og for dei som tek ein lytt, men i første omgang synest det er for sært, har eg berre ein ting å seie: Prøv éin gong til – og prøv litt hardare.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Kunstpop

Julia Holter:

Aviary

Domino / Playground

Korleis står det til med menneskesinnet i ei verd som smeltar? Går det an å skildre det i ord og tonar? Det er i alle fall verdt eit forsøk, meiner Julia Holter, som omtaler den nye plata Aviary som «the cacophony of the mind in a melting world».

Fleire lesarar vil kjenne Holters ambisiøse plateproduksjonar, sist Have You In My Wilderness (2015) – også meld på desse sidene. Kvart album er eit gjennomtenkt, konseptuelt orientert verk som vekslar mellom komplekse låtstrukturar og ganske «rett på» – om enn sofistikert arrangerte – popsongar.

Inspirasjon

Utgangspunktet for Aviary er typisk Holter. Eit sitat frå ei novelle (2009) av den libanesisk-amerikanske forfattaren Etel Adnan har inspirert tittelen: «I found myself in an aviary full of shrieking birds

For Holter er eit slikt fuglehus ein passande metafor for den larmande verda ho ser rundt seg i 2018, som skrik mot henne med politiske skandalar og naturkatastrofar – ein ofte desorienterande, splittande kakofoni.

Tett på

Mot denne framandgjerande kjensla står ein musikk som eksplisitt appellerer til det menneskelege i oss. Slik, kan ein seie, er Holters etikk, han får form i eit musikalsk uttrykk som uredd dreg frå vidt forskjellige kjelder, der nye samanhengar oppstår, mellom det stringente i den klassiske musikktradisjonen, det frie i jazzen og idérikdommen i både den klassiske litteraturarven (Dante) og den rikt tilgjengelege globale litteraturen frå vår eiga tid (Adnan).

Mannskapet på Aviary er tett på Holter: Her er Corey Fogel på perkusjon, og med sitt virtuose basspel kan Devin Hoff minne om bassisten vi kjenner frå så mange Kate Bush-plater – ein viktig referanse i Holters katalog, og også her, som i ein låt som «Words I Heard» – nemleg John Giblin.

Holters synthar blandar seg fint med eit markant strykeensemble, med Dina Maccabee på fiolin, bratsj og vokal, Sarah Belle Reid på fiolin, Andrew Tholl på fiolin. Tashi Wada er også med – på både synth og sekkepipe. (Høyr til dømes på «I Shall Love 1».)

Aviary er nær, for så å opne opp for ein høgare himmel, og for dei som tek ein lytt, men i første omgang synest det er for sært, har eg berre ein ting å seie: Prøv éin gong til – og prøv litt hardare.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit
Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Foto: Alenz Kazlova

BokMeldingar
Oddmund Hagen

Stort frå Belarus

Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis