Vakkert visuelt show
Ei sanseoppleving for både høyrande og ikkje-høyrande.
Dansaren Håvard Kalseth og skodespelarem Per-Vidar Anfinnsen står på scena.
Foto: Thor Brødreskift / Festspillene i Bergen
Les også
Publikum vert vitne til eit opprivande familieoppgjer i stykket til Toril Goksøyr og Camilla Martens.
Foto: Kim Hiorthøy
Familiehelvete i fugleperspektiv
Les også
Terje Strømdahl er den einaste skodespelaren som opptrer som skodespelar.
Foto: Magnus SkredeKun
Råd til «den nye makta»
Les også
Publikum vert vitne til eit opprivande familieoppgjer i stykket til Toril Goksøyr og Camilla Martens.
Foto: Kim Hiorthøy
Familiehelvete i fugleperspektiv
Les også
Terje Strømdahl er den einaste skodespelaren som opptrer som skodespelar.
Foto: Magnus SkredeKun
Råd til «den nye makta»
Cornerteatret
Silje Sandodden Kise og Thea Elisabeth Skallevold:
Kunsten å se
Manus: Mari Hesjedal
Regi: Thea Elisabeth Skallevold
Scenografi og kostyme: Silje Sandodden Kise
Video- og lysdesign: Oscar Udbye
Tretti personar i eit rundt telt, dansaren Håvard Kalseth og skodespelaren Per Vidar G. Anfinnsen i manesjen. Ei framsyning med minimal dialog, framført som tale og teiknspråk, og med desto fleire «åtak» på andre delar av sanseapparatet.
Det dei to presenterer, er som ei skapingshistorie, ei forteljing om auget og synet, som kom til lenge før mennesket. I ei blanding av fakta og mytar tek dei oss med gjennom evolusjonshistoria, avbrote av spørsmål som: «Kva var det aller første menneskeauget såg?» Mykje blir ikkje sagt, men formidla visuelt på teltduken som omgir oss. Bileta er slåande, stundom som ein storm av sanseinntrykk. Stundom gir videoprojeksjonane kjensla av å vere inne i auget, andre tider kjenner vi oss omgjevne av havet eller universet. Og er det tale om skakande opplevingar, ja, så får vi kjenne det i form av vibrasjonar i stolryggen.
Dei to i manesjen er i stadig rørsle, kommuniserer, utfordrar kvarandre, formidlar og illustrerer kor viktig – og somme tider farleg – augekontakt er. Får fram stykkets tema: Kva betyr det å sjå og bli sett?
Kunsten å se er laga for døve og høyrslehemma, og det sceniske tilbodet til denne gruppa er heller smått her i landet.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Cornerteatret
Silje Sandodden Kise og Thea Elisabeth Skallevold:
Kunsten å se
Manus: Mari Hesjedal
Regi: Thea Elisabeth Skallevold
Scenografi og kostyme: Silje Sandodden Kise
Video- og lysdesign: Oscar Udbye
Tretti personar i eit rundt telt, dansaren Håvard Kalseth og skodespelaren Per Vidar G. Anfinnsen i manesjen. Ei framsyning med minimal dialog, framført som tale og teiknspråk, og med desto fleire «åtak» på andre delar av sanseapparatet.
Det dei to presenterer, er som ei skapingshistorie, ei forteljing om auget og synet, som kom til lenge før mennesket. I ei blanding av fakta og mytar tek dei oss med gjennom evolusjonshistoria, avbrote av spørsmål som: «Kva var det aller første menneskeauget såg?» Mykje blir ikkje sagt, men formidla visuelt på teltduken som omgir oss. Bileta er slåande, stundom som ein storm av sanseinntrykk. Stundom gir videoprojeksjonane kjensla av å vere inne i auget, andre tider kjenner vi oss omgjevne av havet eller universet. Og er det tale om skakande opplevingar, ja, så får vi kjenne det i form av vibrasjonar i stolryggen.
Dei to i manesjen er i stadig rørsle, kommuniserer, utfordrar kvarandre, formidlar og illustrerer kor viktig – og somme tider farleg – augekontakt er. Får fram stykkets tema: Kva betyr det å sjå og bli sett?
Kunsten å se er laga for døve og høyrslehemma, og det sceniske tilbodet til denne gruppa er heller smått her i landet.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Les også
Publikum vert vitne til eit opprivande familieoppgjer i stykket til Toril Goksøyr og Camilla Martens.
Foto: Kim Hiorthøy
Familiehelvete i fugleperspektiv
Les også
Terje Strømdahl er den einaste skodespelaren som opptrer som skodespelar.
Foto: Magnus SkredeKun
Råd til «den nye makta»
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.