Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Tilfeldigvis eiter og galle

Eg innrømmer det: Denne filmmeldinga er sterkt farga av frustrasjonar over kjønnsfordelinga i film.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Stevie (Sunny Suljic) (nr. 2 f.h.) slit med å tilpassa seg tenåringslivet.

Stevie (Sunny Suljic) (nr. 2 f.h.) slit med å tilpassa seg tenåringslivet.

Foto: Tobin Yelland / A24, Waypoint Entertainment

Stevie (Sunny Suljic) (nr. 2 f.h.) slit med å tilpassa seg tenåringslivet.

Stevie (Sunny Suljic) (nr. 2 f.h.) slit med å tilpassa seg tenåringslivet.

Foto: Tobin Yelland / A24, Waypoint Entertainment

2462
20190426
2462
20190426

Drama

Regi: Jonah Hill

Mid90s

Med: Sunny Suljic, Na-kel Smith, Olan Prenatt, Lucas Hedges

Trettenårige Stevie (Suljic) slit med å tilpassa seg heime med hardtarbeidande einsleg mor (Waterston) og hardtslåande storebror (Hedges). Han rømmer frå kvardagen ved å henga rundt dei store gutane på skateboard.

Pust inn

Tenk, så kom nok eit oppvekstdrama om gutar som alltid vil vera gutar. Eg veit ikkje heilt kvifor akkurat Mid90s triggar irritasjonssenteret mitt så til dei grader, gudane skal vita det finst mindre sympatiske variantar av amerikanske indie-coming of age-filmar enn denne. Det er vel og bra å ta opp det problematiske sjelslivet til unge, men eg kjenner meg så kraftig lei av å sjå menn, gutungar, mannfolk så overrepresenterte på lerret og skjerm.

Synd for regissør Jonah Hill at det var debutfilmen hans som blei vippepunktet for meg. Det kunne like godt vore Ut og stjæle hester eller Bohemian Rhapsody eller Amundsen eller Green Book eller The Sisters Brothers eller så utruleg mange andre mannsdominerte filmar eg i farten kjem på, og som går eller akkurat har gått på kino. I tillegg trur eg ein av grunnane kan ligga i at filmen har noko sjølvdiggande over seg, så i overkant fortreffeleg i val av tidsepoke, musikk og tema, uangripeleg moteriktig slik at det verkar kalkulert.

Pust ut

Trass i at Stevie er ein ganske ufordrageleg, feig gutunge, er han så søt og nusseleg at me heiar på han likevel. Akkurat det kan jo vera med vilje frå regissøren si side, for å få fram kor mykje lettare ein har det om ein ikkje er overvektig, kvisete og usjarmerande. På lik linje kan det godt vera han har valt å utelata meiningsberande jenter i filmen, anna enn som rekvisittar for å visa at unge gutar gjerne vil pula. Utanom det er jentene fråverande, som i så vanvitig mange andre filmar.

Sukk, eg hadde jo tenkt å bruka nokre teikn på å skryta av kor fint Mid90s får fram dei fine nyansane av venskap og det som skjer i brytningstida når ein er tenåring og den gamle bestevenen veks frå deg. Men så overskuggar altså dette ubehaget som tydelegvis kjem av at eg skulle ønskt verda ikkje var så kjønna! Prøv (eller eigentleg: ikkje prøv) å legga merke til skeivfordelinga, så kan det vera du får deg ei kjedeleg aha-oppleving, du òg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Jonah Hill

Mid90s

Med: Sunny Suljic, Na-kel Smith, Olan Prenatt, Lucas Hedges

Trettenårige Stevie (Suljic) slit med å tilpassa seg heime med hardtarbeidande einsleg mor (Waterston) og hardtslåande storebror (Hedges). Han rømmer frå kvardagen ved å henga rundt dei store gutane på skateboard.

Pust inn

Tenk, så kom nok eit oppvekstdrama om gutar som alltid vil vera gutar. Eg veit ikkje heilt kvifor akkurat Mid90s triggar irritasjonssenteret mitt så til dei grader, gudane skal vita det finst mindre sympatiske variantar av amerikanske indie-coming of age-filmar enn denne. Det er vel og bra å ta opp det problematiske sjelslivet til unge, men eg kjenner meg så kraftig lei av å sjå menn, gutungar, mannfolk så overrepresenterte på lerret og skjerm.

Synd for regissør Jonah Hill at det var debutfilmen hans som blei vippepunktet for meg. Det kunne like godt vore Ut og stjæle hester eller Bohemian Rhapsody eller Amundsen eller Green Book eller The Sisters Brothers eller så utruleg mange andre mannsdominerte filmar eg i farten kjem på, og som går eller akkurat har gått på kino. I tillegg trur eg ein av grunnane kan ligga i at filmen har noko sjølvdiggande over seg, så i overkant fortreffeleg i val av tidsepoke, musikk og tema, uangripeleg moteriktig slik at det verkar kalkulert.

Pust ut

Trass i at Stevie er ein ganske ufordrageleg, feig gutunge, er han så søt og nusseleg at me heiar på han likevel. Akkurat det kan jo vera med vilje frå regissøren si side, for å få fram kor mykje lettare ein har det om ein ikkje er overvektig, kvisete og usjarmerande. På lik linje kan det godt vera han har valt å utelata meiningsberande jenter i filmen, anna enn som rekvisittar for å visa at unge gutar gjerne vil pula. Utanom det er jentene fråverande, som i så vanvitig mange andre filmar.

Sukk, eg hadde jo tenkt å bruka nokre teikn på å skryta av kor fint Mid90s får fram dei fine nyansane av venskap og det som skjer i brytningstida når ein er tenåring og den gamle bestevenen veks frå deg. Men så overskuggar altså dette ubehaget som tydelegvis kjem av at eg skulle ønskt verda ikkje var så kjønna! Prøv (eller eigentleg: ikkje prøv) å legga merke til skeivfordelinga, så kan det vera du får deg ei kjedeleg aha-oppleving, du òg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Foto: Alenz Kazlova

BokMeldingar
Oddmund Hagen

Stort frå Belarus

Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit
Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis