Arkivet: Harold Budd som lydspor
Harold Budd har laga musikken til den heilmørke TV-serien.
Foto: Wikipedia
Eg har late meg gripe av den heilmørke HBO-serien I Know This Much Is True, basert på ein roman (1988) av Wally Lamb, med manus og regi ved Derek Cianfrance, og, ikkje minst, lysande skodespel av Mark Ruffalo, som briljerer i dobbeltrolla som tvillingbrørne Dominick og Thomas Birdsey. Sjølv om forteljinga heile tida trugar med å drukne i misere, og tragediane følgjer tett, er dette også seriens styrke: eit blikk som ikkje vik bort frå den avgrunnen som kan råke eit menneskeliv, med tematisering av paranoid schizofreni, kreftsjukdom og spedbarnsdød.
Her under streken er likevel ønsket først og fremst å rette merksemda mot det utsøkte lydsporet til I Know This Much Is True, som er sett saman på ein førebiletleg måte. Ofte utdjupar musikkvalet karakterteikninga eller eit aspekt ved forteljinga, men alltid på subtile måtar.
Ein særleg viktig plass har musikken til komponisten Harold Budd (f. 1936), som denne lyttaren kjenner best frå samarbeidet med Brian Eno (på til dømes The Pearl, 1984), men som er vel verd å lytte til på eiga hand, eller i konstellasjon med andre krefter (mellom andre Robin Guthrie og Hector Zazou).
I I Know This Much Is True figurerer spor frå The Serpent (In Quicksilver) i fleire episodar, utgivinga Budd sleppte på eige selskap i 1981 – visstnok ein meditasjon over eigen oppvekst i ørkenlandskap. Tittelsporet har, med sine kveilande, underlege tonar, festa seg i meg og ikkje sleppt taket. Budd lagar tilsynelatande enkel musikk med små rørsler som berre blir meir og meir kompliserte når ein lyttar. Forutan Eugene Bowen på bass trakterer han sjølv eit elektrisk Yamaha-piano, eit Bösendorfer-flygel og eit Hammondorgel på «The Serpent (In Quicksilver)», som for meg no er uløyseleg knytt til Birdsey-brørnes samanfiltra lagnad.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Eg har late meg gripe av den heilmørke HBO-serien I Know This Much Is True, basert på ein roman (1988) av Wally Lamb, med manus og regi ved Derek Cianfrance, og, ikkje minst, lysande skodespel av Mark Ruffalo, som briljerer i dobbeltrolla som tvillingbrørne Dominick og Thomas Birdsey. Sjølv om forteljinga heile tida trugar med å drukne i misere, og tragediane følgjer tett, er dette også seriens styrke: eit blikk som ikkje vik bort frå den avgrunnen som kan råke eit menneskeliv, med tematisering av paranoid schizofreni, kreftsjukdom og spedbarnsdød.
Her under streken er likevel ønsket først og fremst å rette merksemda mot det utsøkte lydsporet til I Know This Much Is True, som er sett saman på ein førebiletleg måte. Ofte utdjupar musikkvalet karakterteikninga eller eit aspekt ved forteljinga, men alltid på subtile måtar.
Ein særleg viktig plass har musikken til komponisten Harold Budd (f. 1936), som denne lyttaren kjenner best frå samarbeidet med Brian Eno (på til dømes The Pearl, 1984), men som er vel verd å lytte til på eiga hand, eller i konstellasjon med andre krefter (mellom andre Robin Guthrie og Hector Zazou).
I I Know This Much Is True figurerer spor frå The Serpent (In Quicksilver) i fleire episodar, utgivinga Budd sleppte på eige selskap i 1981 – visstnok ein meditasjon over eigen oppvekst i ørkenlandskap. Tittelsporet har, med sine kveilande, underlege tonar, festa seg i meg og ikkje sleppt taket. Budd lagar tilsynelatande enkel musikk med små rørsler som berre blir meir og meir kompliserte når ein lyttar. Forutan Eugene Bowen på bass trakterer han sjølv eit elektrisk Yamaha-piano, eit Bösendorfer-flygel og eit Hammondorgel på «The Serpent (In Quicksilver)», som for meg no er uløyseleg knytt til Birdsey-brørnes samanfiltra lagnad.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida