Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Harold Budd som lydspor

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Harold Budd har laga musikken til den heilmørke TV-serien.

Harold Budd har laga musikken til den heilmørke TV-serien.

Foto: Wikipedia

Harold Budd har laga musikken til den heilmørke TV-serien.

Harold Budd har laga musikken til den heilmørke TV-serien.

Foto: Wikipedia

1816
20200612
1816
20200612

Eg har late meg gripe av den heilmørke HBO-serien I Know This Much Is True, basert på ein roman (1988) av Wally Lamb, med manus og regi ved Derek Cianfrance, og, ikkje minst, lysande skodespel av Mark Ruffalo, som briljerer i dobbeltrolla som tvillingbrørne Dominick og Thomas Birdsey. Sjølv om forteljinga heile tida trugar med å drukne i misere, og tragediane følgjer tett, er dette også seriens styrke: eit blikk som ikkje vik bort frå den avgrunnen som kan råke eit menneskeliv, med tematisering av paranoid schizofreni, kreftsjukdom og spedbarnsdød.

Her under streken er likevel ønsket først og fremst å rette merksemda mot det utsøkte lydsporet til I Know This Much Is True, som er sett saman på ein førebiletleg måte. Ofte utdjupar musikkvalet karakterteikninga eller eit aspekt ved forteljinga, men alltid på subtile måtar.

Ein særleg viktig plass har musikken til komponisten Harold Budd (f. 1936), som denne lyttaren kjenner best frå samarbeidet med Brian Eno (på til dømes The Pearl, 1984), men som er vel verd å lytte til på eiga hand, eller i konstellasjon med andre krefter (mellom andre Robin Guthrie og Hector Zazou).

I I Know This Much Is True figurerer spor frå The Serpent (In Quicksilver) i fleire episodar, utgivinga Budd sleppte på eige selskap i 1981 – visstnok ein meditasjon over eigen oppvekst i ørkenlandskap. Tittelsporet har, med sine kveilande, underlege tonar, festa seg i meg og ikkje sleppt taket. Budd lagar tilsynelatande enkel musikk med små rørsler som berre blir meir og meir kompliserte når ein lyttar. Forutan Eugene Bowen på bass trakterer han sjølv eit elektrisk Yamaha-piano, eit Bösendorfer-flygel og eit Hammondorgel på «The Serpent (In Quicksilver)», som for meg no er uløyseleg knytt til Birdsey-brørnes samanfiltra lagnad.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Eg har late meg gripe av den heilmørke HBO-serien I Know This Much Is True, basert på ein roman (1988) av Wally Lamb, med manus og regi ved Derek Cianfrance, og, ikkje minst, lysande skodespel av Mark Ruffalo, som briljerer i dobbeltrolla som tvillingbrørne Dominick og Thomas Birdsey. Sjølv om forteljinga heile tida trugar med å drukne i misere, og tragediane følgjer tett, er dette også seriens styrke: eit blikk som ikkje vik bort frå den avgrunnen som kan råke eit menneskeliv, med tematisering av paranoid schizofreni, kreftsjukdom og spedbarnsdød.

Her under streken er likevel ønsket først og fremst å rette merksemda mot det utsøkte lydsporet til I Know This Much Is True, som er sett saman på ein førebiletleg måte. Ofte utdjupar musikkvalet karakterteikninga eller eit aspekt ved forteljinga, men alltid på subtile måtar.

Ein særleg viktig plass har musikken til komponisten Harold Budd (f. 1936), som denne lyttaren kjenner best frå samarbeidet med Brian Eno (på til dømes The Pearl, 1984), men som er vel verd å lytte til på eiga hand, eller i konstellasjon med andre krefter (mellom andre Robin Guthrie og Hector Zazou).

I I Know This Much Is True figurerer spor frå The Serpent (In Quicksilver) i fleire episodar, utgivinga Budd sleppte på eige selskap i 1981 – visstnok ein meditasjon over eigen oppvekst i ørkenlandskap. Tittelsporet har, med sine kveilande, underlege tonar, festa seg i meg og ikkje sleppt taket. Budd lagar tilsynelatande enkel musikk med små rørsler som berre blir meir og meir kompliserte når ein lyttar. Forutan Eugene Bowen på bass trakterer han sjølv eit elektrisk Yamaha-piano, eit Bösendorfer-flygel og eit Hammondorgel på «The Serpent (In Quicksilver)», som for meg no er uløyseleg knytt til Birdsey-brørnes samanfiltra lagnad.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Foto: Alenz Kazlova

BokMeldingar
Oddmund Hagen

Stort frå Belarus

Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit
Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis