Arkivet: Marvin Gaye
Marvin Gaye døydde i 1984, nær 45 år gammal.
Foto: Nancy Kaye / AP / NTB scanpix
Marvin Gaye framførte «What’s Going On» (1971) berre éin gong på konsert, og det skjedde ein kveld i mai 1972 på Kennedy Center i Washington D.C., etter at artisten ikkje hadde vore å sjå på ein scene på fire år.
Fans av plata – og dei er det mange av – vil ha glede av What’s Going On (Live) som kom ut i haust. Først tek Gaye seg tid til å varme publikum (og oss, snart eit halvt hundreår seinare) godt opp, med ein elegant, nesten kvarterlangt medley over gamle slagarar, inkludert «I Heard It Through The Grapevine».
Deretter følgjer «What’s Going On», men merkeleg nok valde Gaye å framføre plateside 2, med «Right On», «Wholy Holy» og «Inner City Blues», først, for deretter å ta plateside 1, innleidd med tittellåten – utan at nokon ser ut til å vite kvifor. Ein opptaksfeil gjer dessutan at «Mercy Mercy Me» rett og slett manglar.
Dette utgjer likevel ikkje eit stort problem: I dette konsertopptaket møter vi ein artist og eit band i toppform, som framfører ein sosialt engasjert, uimotståeleg fengande songsyklus som med gode grunnar fekk populærmusikalsk klassikarstatus.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Marvin Gaye framførte «What’s Going On» (1971) berre éin gong på konsert, og det skjedde ein kveld i mai 1972 på Kennedy Center i Washington D.C., etter at artisten ikkje hadde vore å sjå på ein scene på fire år.
Fans av plata – og dei er det mange av – vil ha glede av What’s Going On (Live) som kom ut i haust. Først tek Gaye seg tid til å varme publikum (og oss, snart eit halvt hundreår seinare) godt opp, med ein elegant, nesten kvarterlangt medley over gamle slagarar, inkludert «I Heard It Through The Grapevine».
Deretter følgjer «What’s Going On», men merkeleg nok valde Gaye å framføre plateside 2, med «Right On», «Wholy Holy» og «Inner City Blues», først, for deretter å ta plateside 1, innleidd med tittellåten – utan at nokon ser ut til å vite kvifor. Ein opptaksfeil gjer dessutan at «Mercy Mercy Me» rett og slett manglar.
Dette utgjer likevel ikkje eit stort problem: I dette konsertopptaket møter vi ein artist og eit band i toppform, som framfører ein sosialt engasjert, uimotståeleg fengande songsyklus som med gode grunnar fekk populærmusikalsk klassikarstatus.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida