Arkivet: Nanci Griffith
Nanci Griffith fekk både Grammy-pris og Americana Trailblazer Award.
Foto: Bryan Ledgard / Wikipedia
For ei veke sidan kom den triste meldinga om at Nanci Griffith (1953–2021) har gått bort, og vi minnest henne med tre songar:
At det dreier seg om ein flott forteljar som ikkje lenger er mellom oss, er lett å forstå om du tek ein lytt til eit fint opptak av «Love at the Five and Dime» frå 1988, som er lett å leite seg fram til på YouTube. Songen, som opphavleg var med på The Last of the True Believers (1986), vert fint innramma på ein måte som vitnar om ein sceneartist med suverent grep om det anekdotiske.
Den bluesete, korte «Come On Up Mississippi», frå det som skulle verte det siste albumet, Intersection, i 2012, vitnar om ein litt annan Griffith. Nemleg songaren med det politiske og sosiale samvitet, som her syng om den hardt plaga delstaten i tittelen, med sin fattigdom, sine skitne gater og berrføtte barn, for å bruke låtskrivarens ord, i ein konfrontasjon med manglande empati og handlekraft hos medborgarar. Griffith var mild og hard om kvarandre, og ganske treffsikker på begge måtar.
Sjølv fann eg først vegen til Nanci Griffith då ein kamerat tipsa meg om tolkinga hennar av John Prines «Speed of the Sound of Loneliness», som slo meg heilt ut, og framleis gjer det. Songen var å finne på Other Voices, Other Rooms (1993), oppkalla etter Truman Capotes roman, ei eksepsjonelt velvald samling coverversjonar, med prominente gjester i rekkjene, mellom dei Prine sjølv, i duett på sin eigen låt.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
For ei veke sidan kom den triste meldinga om at Nanci Griffith (1953–2021) har gått bort, og vi minnest henne med tre songar:
At det dreier seg om ein flott forteljar som ikkje lenger er mellom oss, er lett å forstå om du tek ein lytt til eit fint opptak av «Love at the Five and Dime» frå 1988, som er lett å leite seg fram til på YouTube. Songen, som opphavleg var med på The Last of the True Believers (1986), vert fint innramma på ein måte som vitnar om ein sceneartist med suverent grep om det anekdotiske.
Den bluesete, korte «Come On Up Mississippi», frå det som skulle verte det siste albumet, Intersection, i 2012, vitnar om ein litt annan Griffith. Nemleg songaren med det politiske og sosiale samvitet, som her syng om den hardt plaga delstaten i tittelen, med sin fattigdom, sine skitne gater og berrføtte barn, for å bruke låtskrivarens ord, i ein konfrontasjon med manglande empati og handlekraft hos medborgarar. Griffith var mild og hard om kvarandre, og ganske treffsikker på begge måtar.
Sjølv fann eg først vegen til Nanci Griffith då ein kamerat tipsa meg om tolkinga hennar av John Prines «Speed of the Sound of Loneliness», som slo meg heilt ut, og framleis gjer det. Songen var å finne på Other Voices, Other Rooms (1993), oppkalla etter Truman Capotes roman, ei eksepsjonelt velvald samling coverversjonar, med prominente gjester i rekkjene, mellom dei Prine sjølv, i duett på sin eigen låt.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida