Arkivet: Roger Waters
Verdsturneen til Roger Waters i 2017–2018 følgde Is This The Life We Really Want? (2017), det første studioalbumet frå den kanten sidan Amused to Death (1992), og ei verkeleg vital utgiving som eg på desse sidene drista meg til å kalle «det beste Pink Floyd-albumet sidan tidleg på 1980-talet». Waters hadde fått med seg Nigel Godrich (Radiohead) som produsent, og sentral var også Jonathan Wilson, som etterpå vart med på turneen, der han tok plassen til gitarist David Gilmour i framføringa av gamle Floyd-klassikarar.
Ein må kunne kalle turneen ein kunstnarleg og kommersiell suksess, med sine 156 konsertar og 2,3 millionar publikummarar. Waters fekk mykje merksemd for det spektakulære, multisensoriske sceneshowet, med si teatralske, markant audiovisuelle utforming.
Eit opptak flimra frå NRK-skjermen i vår ein gong, men no vert konsertfilmen Roger Waters: US + THEM lansert, som plate og som film (med regi av Sean Evans og Waters sjølv). Kanskje vil somme seie at lydsporet knapt trengst, sidan Floyd-skatten alt finst i rikelege versjonar, men dette opptaket kjennest spist og ferskt, og er noko anna enn gammal hermetikk. Ein ny låt som «Picture That» står ikkje tilbake for det gamle materialet, den nye versjonen av «The Great Gig in the Sky» er formidabel og annleis, og «Dogs» er endå betre her enn han var på Animals (1977), ikkje minst takka vere Wilson på vokal og gitar. Sterke saker, altså, frå Waters – som for nokre veker sidan fylte 77 år.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Verdsturneen til Roger Waters i 2017–2018 følgde Is This The Life We Really Want? (2017), det første studioalbumet frå den kanten sidan Amused to Death (1992), og ei verkeleg vital utgiving som eg på desse sidene drista meg til å kalle «det beste Pink Floyd-albumet sidan tidleg på 1980-talet». Waters hadde fått med seg Nigel Godrich (Radiohead) som produsent, og sentral var også Jonathan Wilson, som etterpå vart med på turneen, der han tok plassen til gitarist David Gilmour i framføringa av gamle Floyd-klassikarar.
Ein må kunne kalle turneen ein kunstnarleg og kommersiell suksess, med sine 156 konsertar og 2,3 millionar publikummarar. Waters fekk mykje merksemd for det spektakulære, multisensoriske sceneshowet, med si teatralske, markant audiovisuelle utforming.
Eit opptak flimra frå NRK-skjermen i vår ein gong, men no vert konsertfilmen Roger Waters: US + THEM lansert, som plate og som film (med regi av Sean Evans og Waters sjølv). Kanskje vil somme seie at lydsporet knapt trengst, sidan Floyd-skatten alt finst i rikelege versjonar, men dette opptaket kjennest spist og ferskt, og er noko anna enn gammal hermetikk. Ein ny låt som «Picture That» står ikkje tilbake for det gamle materialet, den nye versjonen av «The Great Gig in the Sky» er formidabel og annleis, og «Dogs» er endå betre her enn han var på Animals (1977), ikkje minst takka vere Wilson på vokal og gitar. Sterke saker, altså, frå Waters – som for nokre veker sidan fylte 77 år.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida