Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Tom Joad

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Bruce Springsteen og kona Patti Scialfa framfor Walter Kerr Theatre, der Broadway-framsyninga hans er blitt ein suksess.

Bruce Springsteen og kona Patti Scialfa framfor Walter Kerr Theatre, der Broadway-framsyninga hans er blitt ein suksess.

Foto: Evan Agostini / AP / NTB scanpix

Bruce Springsteen og kona Patti Scialfa framfor Walter Kerr Theatre, der Broadway-framsyninga hans er blitt ein suksess.

Bruce Springsteen og kona Patti Scialfa framfor Walter Kerr Theatre, der Broadway-framsyninga hans er blitt ein suksess.

Foto: Evan Agostini / AP / NTB scanpix

1333
20180706
1333
20180706

I åtte månader har Bruce Springsteen fortalt dei same historiene og framført dei same songane i showet Springsteen on Broadway på Walter Kerr Theatre, som rommar knappe tusen i salen. Men då bileta av små barn som vart skilde frå foreldra sine ved den amerikanske grensa, flimra frå skjermane verda over for nokre veker sidan, gjorde han eit unntak. Ein tilsynelatande spontan tirade mot det sitjande regimet i USA førte artisten inn i «The Ghost of Tom Joad» (1995), som han tidlegare ikkje har spelt på Broadway.

Songen held seg godt (sjølv om den ofte framførte elektriske versjonen, med Tom Morello på energisk, opphausa gitar, etter mitt syn ikkje er til å halde ut). Å hente fram Tom Joad – ein figur somme vil kjenne frå John Steinbecks Vredens druer (1939), eller kanskje frå Henry Fondas tolking i John Fords spelefilm-versjon (1940) – var eit sjakktrekk, ein elegant og velretta politisk kommentar som samstundes peika både bakover og framover i tid.

Ei heil bok kunne ha vorte skriven om Tom Joad, som har dukka opp i ord og tone i rikt monn i åra som har følgt Steinbecks roman, men særleg viktig for Springsteen var nok Woody Guthries «Tom Joad – Parts 1 & 2», som var å høyre på albumet Dust Bowl Ballads (1940) – og som gjorde ein ganske annan bruk av Steinbecks grunnstoff. Ta ein lytt.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

I åtte månader har Bruce Springsteen fortalt dei same historiene og framført dei same songane i showet Springsteen on Broadway på Walter Kerr Theatre, som rommar knappe tusen i salen. Men då bileta av små barn som vart skilde frå foreldra sine ved den amerikanske grensa, flimra frå skjermane verda over for nokre veker sidan, gjorde han eit unntak. Ein tilsynelatande spontan tirade mot det sitjande regimet i USA førte artisten inn i «The Ghost of Tom Joad» (1995), som han tidlegare ikkje har spelt på Broadway.

Songen held seg godt (sjølv om den ofte framførte elektriske versjonen, med Tom Morello på energisk, opphausa gitar, etter mitt syn ikkje er til å halde ut). Å hente fram Tom Joad – ein figur somme vil kjenne frå John Steinbecks Vredens druer (1939), eller kanskje frå Henry Fondas tolking i John Fords spelefilm-versjon (1940) – var eit sjakktrekk, ein elegant og velretta politisk kommentar som samstundes peika både bakover og framover i tid.

Ei heil bok kunne ha vorte skriven om Tom Joad, som har dukka opp i ord og tone i rikt monn i åra som har følgt Steinbecks roman, men særleg viktig for Springsteen var nok Woody Guthries «Tom Joad – Parts 1 & 2», som var å høyre på albumet Dust Bowl Ballads (1940) – og som gjorde ein ganske annan bruk av Steinbecks grunnstoff. Ta ein lytt.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Foto: Alenz Kazlova

BokMeldingar
Oddmund Hagen

Stort frå Belarus

Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis