Arkivet: Tom Joad
Bruce Springsteen og kona Patti Scialfa framfor Walter Kerr Theatre, der Broadway-framsyninga hans er blitt ein suksess.
Foto: Evan Agostini / AP / NTB scanpix
I åtte månader har Bruce Springsteen fortalt dei same historiene og framført dei same songane i showet Springsteen on Broadway på Walter Kerr Theatre, som rommar knappe tusen i salen. Men då bileta av små barn som vart skilde frå foreldra sine ved den amerikanske grensa, flimra frå skjermane verda over for nokre veker sidan, gjorde han eit unntak. Ein tilsynelatande spontan tirade mot det sitjande regimet i USA førte artisten inn i «The Ghost of Tom Joad» (1995), som han tidlegare ikkje har spelt på Broadway.
Songen held seg godt (sjølv om den ofte framførte elektriske versjonen, med Tom Morello på energisk, opphausa gitar, etter mitt syn ikkje er til å halde ut). Å hente fram Tom Joad – ein figur somme vil kjenne frå John Steinbecks Vredens druer (1939), eller kanskje frå Henry Fondas tolking i John Fords spelefilm-versjon (1940) – var eit sjakktrekk, ein elegant og velretta politisk kommentar som samstundes peika både bakover og framover i tid.
Ei heil bok kunne ha vorte skriven om Tom Joad, som har dukka opp i ord og tone i rikt monn i åra som har følgt Steinbecks roman, men særleg viktig for Springsteen var nok Woody Guthries «Tom Joad – Parts 1 & 2», som var å høyre på albumet Dust Bowl Ballads (1940) – og som gjorde ein ganske annan bruk av Steinbecks grunnstoff. Ta ein lytt.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
I åtte månader har Bruce Springsteen fortalt dei same historiene og framført dei same songane i showet Springsteen on Broadway på Walter Kerr Theatre, som rommar knappe tusen i salen. Men då bileta av små barn som vart skilde frå foreldra sine ved den amerikanske grensa, flimra frå skjermane verda over for nokre veker sidan, gjorde han eit unntak. Ein tilsynelatande spontan tirade mot det sitjande regimet i USA førte artisten inn i «The Ghost of Tom Joad» (1995), som han tidlegare ikkje har spelt på Broadway.
Songen held seg godt (sjølv om den ofte framførte elektriske versjonen, med Tom Morello på energisk, opphausa gitar, etter mitt syn ikkje er til å halde ut). Å hente fram Tom Joad – ein figur somme vil kjenne frå John Steinbecks Vredens druer (1939), eller kanskje frå Henry Fondas tolking i John Fords spelefilm-versjon (1940) – var eit sjakktrekk, ein elegant og velretta politisk kommentar som samstundes peika både bakover og framover i tid.
Ei heil bok kunne ha vorte skriven om Tom Joad, som har dukka opp i ord og tone i rikt monn i åra som har følgt Steinbecks roman, men særleg viktig for Springsteen var nok Woody Guthries «Tom Joad – Parts 1 & 2», som var å høyre på albumet Dust Bowl Ballads (1940) – og som gjorde ein ganske annan bruk av Steinbecks grunnstoff. Ta ein lytt.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida