Beethovens læresvein
CD
Ferdinand Ries:
String Quartets
vol. 3
Schuppanzigh–Quartett.
CPO 2018
Som nemnt over var det Ferdinand Ries (1784–1838) Beethoven fortalde at han såg på si Missa solemnis som sitt største verk. Ries fekk komposisjonsundervisning hjå Beethoven i Wien frå 1801–1805, og som motyting arbeidde han som Beethovens personlege sekretær.
Men historia deira byrja ikkje då. Begge kom frå Bonn ved Rhinen, der Ries’ far hadde vore Beethovens lærar i fiolinspel og spelte i strykekvartett med han.
Strykekvartettar er det òg me får på denne plata, som er volum 3 i Schuppanzigh–Quartetts samleinnspeling av heile Ries’ kvartett-œuvre. Ensemblet spelar på kopiar av instrument frå kring 1800 og imponerer med sylkvass intonasjon og frisk artikulasjon i dei snøgge satsane. Dette er ypparlege føresetnadar for å skjøna kvaliteten i Ries’ komposisjonar, som (sjølvsagt) orienterer seg formalt etter Beethoven, men samstundes har ein særeigen leikande friskleik ved seg. Dette høyrer me til dømes i Strykekvartett nr. 2 i d-moll, op. 68. Ries har forma han som eit trist «Andante»-resitativ som munnar ut i ein intenst romantisk, nesten schubertsk «Allegro agitato».
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
CD
Ferdinand Ries:
String Quartets
vol. 3
Schuppanzigh–Quartett.
CPO 2018
Som nemnt over var det Ferdinand Ries (1784–1838) Beethoven fortalde at han såg på si Missa solemnis som sitt største verk. Ries fekk komposisjonsundervisning hjå Beethoven i Wien frå 1801–1805, og som motyting arbeidde han som Beethovens personlege sekretær.
Men historia deira byrja ikkje då. Begge kom frå Bonn ved Rhinen, der Ries’ far hadde vore Beethovens lærar i fiolinspel og spelte i strykekvartett med han.
Strykekvartettar er det òg me får på denne plata, som er volum 3 i Schuppanzigh–Quartetts samleinnspeling av heile Ries’ kvartett-œuvre. Ensemblet spelar på kopiar av instrument frå kring 1800 og imponerer med sylkvass intonasjon og frisk artikulasjon i dei snøgge satsane. Dette er ypparlege føresetnadar for å skjøna kvaliteten i Ries’ komposisjonar, som (sjølvsagt) orienterer seg formalt etter Beethoven, men samstundes har ein særeigen leikande friskleik ved seg. Dette høyrer me til dømes i Strykekvartett nr. 2 i d-moll, op. 68. Ries har forma han som eit trist «Andante»-resitativ som munnar ut i ein intenst romantisk, nesten schubertsk «Allegro agitato».
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida