Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Bilen og huset

The Delines har laga endå ei flott plate.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
The Delines fotografert i øvingsstudioet i september i fjor.

The Delines fotografert i øvingsstudioet i september i fjor.

Foto: Jason Quigley

The Delines fotografert i øvingsstudioet i september i fjor.

The Delines fotografert i øvingsstudioet i september i fjor.

Foto: Jason Quigley

2743
20190111
2743
20190111

Rock

The Delines:

The Imperial

Decor /
Border

New Orleans er ikkje ein god stad å vere blakk, finn ungdomsparet Eddie og Polly ut i ein av songane på The Imperial, den nye plata frå The Delines. Men, som det så lakonisk heiter eit par verseliner seinare: «they are too young to understand there ain’t no good place to be broke

Den vesle forteljinga i «Eddie & Polly» rommar mykje, i likskap med mange av songane til Willy Vlautin. For dei som ikkje kjenner The Delines frå før, er møtet mellom forfattar og låtskrivar Vlautin, som ein gong var med i Portland-bandet Richmond Fontaine, og vokalist Amy Boone frå Texas-gruppa The Damnations, særleg sentralt. Saman står dei for orda og røysta i banduttrykket, begge for nøkkelingrediensar å rekne.

Mjuk americana

Men resten av gjengen i The Delines er jo viktige, dei også. Den mjuke, elegante americanaen står godt til historiene som vert fortalde, som unekteleg er av det mørkare slaget. Bandet latar til å ha ei forankring i Portland, for trommis Sean Oldham har også ei fortid i Richmond Fontaine, og Jenny Conlee, som er med på tangentar, og Tucker Jackson, som er med på steelgitar, kjem begge frå Portland-bandet The Decemberists.

Kanskje somme lesarar kjenner det førre albumet frå The Delines, Colfax (2014), ei kritikarrost utgiving som det har tatt heile fem år å følgje opp, delvis fordi Boone vart utsett for ei stygg bilulukke for tre år sidan. The Imperial representerer ikkje eit markant skifte, men held same høge kvalitet.

Omslagsfotoet til det nye albumet er svært så suggestivt, som om det skulle ha pryda ei novellesamling. Ein einsleg, kvit bil er plassert på ein stor, elles tom parkeringsplass, framføre ein sjaskete bygning. Sjansane er gode for at ein lytt til The Imperial er nok til at du ser føre deg ei eller fleire av scenene i songane utspele seg der.

Ublide lagnader

Det er ein ublid lagnad fleire av karakterane til Vlautin møter på sin veg. «It’s a hard world», heiter det i «Holly the Hustle», ein song som fort kan få ein til å tenkje på opp til fleire av songane Robbie Robertson skreiv for The Band, både i tekst og melodi, sjølv om Robertson kanskje aldri har teikna opp ei så fullstendig tragisk livsforteljing som den Vlautin utstyrer stakkars Holly med. Låten er mellom mine favorittar så langt i det nye året.

I hyllene mine finn The Imperial seg fint til rette i naboskap med fleire plater ho minner meg om, mellom dei varme og vise utgivingar som Neko Case-albumet Fox Confessor Brings the Flood (2006) og Doug Paisleys Strong Feelings (2013) – ein svært så fin inngang til plateåret 2019, med andre ord.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

The Delines:

The Imperial

Decor /
Border

New Orleans er ikkje ein god stad å vere blakk, finn ungdomsparet Eddie og Polly ut i ein av songane på The Imperial, den nye plata frå The Delines. Men, som det så lakonisk heiter eit par verseliner seinare: «they are too young to understand there ain’t no good place to be broke

Den vesle forteljinga i «Eddie & Polly» rommar mykje, i likskap med mange av songane til Willy Vlautin. For dei som ikkje kjenner The Delines frå før, er møtet mellom forfattar og låtskrivar Vlautin, som ein gong var med i Portland-bandet Richmond Fontaine, og vokalist Amy Boone frå Texas-gruppa The Damnations, særleg sentralt. Saman står dei for orda og røysta i banduttrykket, begge for nøkkelingrediensar å rekne.

Mjuk americana

Men resten av gjengen i The Delines er jo viktige, dei også. Den mjuke, elegante americanaen står godt til historiene som vert fortalde, som unekteleg er av det mørkare slaget. Bandet latar til å ha ei forankring i Portland, for trommis Sean Oldham har også ei fortid i Richmond Fontaine, og Jenny Conlee, som er med på tangentar, og Tucker Jackson, som er med på steelgitar, kjem begge frå Portland-bandet The Decemberists.

Kanskje somme lesarar kjenner det førre albumet frå The Delines, Colfax (2014), ei kritikarrost utgiving som det har tatt heile fem år å følgje opp, delvis fordi Boone vart utsett for ei stygg bilulukke for tre år sidan. The Imperial representerer ikkje eit markant skifte, men held same høge kvalitet.

Omslagsfotoet til det nye albumet er svært så suggestivt, som om det skulle ha pryda ei novellesamling. Ein einsleg, kvit bil er plassert på ein stor, elles tom parkeringsplass, framføre ein sjaskete bygning. Sjansane er gode for at ein lytt til The Imperial er nok til at du ser føre deg ei eller fleire av scenene i songane utspele seg der.

Ublide lagnader

Det er ein ublid lagnad fleire av karakterane til Vlautin møter på sin veg. «It’s a hard world», heiter det i «Holly the Hustle», ein song som fort kan få ein til å tenkje på opp til fleire av songane Robbie Robertson skreiv for The Band, både i tekst og melodi, sjølv om Robertson kanskje aldri har teikna opp ei så fullstendig tragisk livsforteljing som den Vlautin utstyrer stakkars Holly med. Låten er mellom mine favorittar så langt i det nye året.

I hyllene mine finn The Imperial seg fint til rette i naboskap med fleire plater ho minner meg om, mellom dei varme og vise utgivingar som Neko Case-albumet Fox Confessor Brings the Flood (2006) og Doug Paisleys Strong Feelings (2013) – ein svært så fin inngang til plateåret 2019, med andre ord.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Foto: Alenz Kazlova

BokMeldingar
Oddmund Hagen

Stort frå Belarus

Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit
Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis