Jentene i White Butte Country
Den canadiske folkrockduoen Kacy & Clayton byr på tidlaus, elektrisk folk.
Kacy Anderson og Clayton Linthicum i folkduoen Kacy & Clayton har med seg musikarane Mike Silverman og Shuyler Jansen på plata.
Foto: New West
Folk
Kacy &
Clayton:
The Siren’s Song
New West
Du trur du veit kva det inneber å komme frå distrikta? Ta ein titt på kartet over Canada, og flytt blikket mot den sørlege delen av Saskatchewan, eit endelaust prærielandskap som til slutt grensar mot meir av det same på andre sida av USA-grensa, der du finn Montana og Nord-Dakota.
Derfrå kjem Clayton Linthicum og Kacy Anderson i folkduoen Kacy & Clayton, som ifølgje musikktidsskriftet Uncut rett som det er har halde konsert ein søndag kveld på den lokale gamleheimen – når du er i startgropa, tar du dei spelejobbane du kan få, for dei som vil (eller må) høyre på.
Eg prøvde å sjå det føre meg då eg sette meg til å lytte til The Siren’s Song, det fine, nye albumet frå Kacy & Clayton, men interessa gjekk seg raskt vidare til songane, som hevar seg over underleggjerande eksotisering. Albumet har vore ute ei stund, men først med den nylege omtalen i Uncut vart eg merksam på det, og det fortener å verte høyrt av fleire. Denne veka gjesta duoen Bergen og Oslo.
Fornying
The Siren’s Song er utstyrt med eit skamlaust direkte retro-omslag, og det passar godt. Albumet demonstrerer nemleg til fulle korleis nye generasjonar av tradisjonsmedvitne lyttarar vert artistar med teft for korleis dei kan bere vidare og fornye ein musikk dei har utvikla eit nært, inderleg forhold til. For denne lyttaren er Kacy & Clayton i alle fall på dette albumet først og fremst vidaretolkarar av eit uttrykk mange vil knytte til Fairport Convention og til Richard Thompson og Linda Thompson. Når det er sagt, tippar eg fleire lyttarar vil få assosiasjonar i andre retningar også.
Ideell produsent
Duoen, som kvalitetsselskapet New West gir ut, har fått Jeff Tweedy (Wilco) med på laget, ein på alle måtar ideell produsent for eit album som The Siren’s Song, og eit samarbeid som i seg sjølv er noko av eit kvalitetsteikn. Innspelinga er gjort i Wilcos loftsstudio i Chicago, og for første gong stiller Kacy & Clayton som eit elektrisk band på fire, med Mike Silverman på perkusjon og trommer, og Shuyler Jansen på bass.
I Anderson har vi ein ny, markant vokalist, og i Linthicum ein virtuos på strengane som lever opp til Richard Thompson-referansen. Songar som «A Lifeboat» og «A Certain Kind of Memory» ber i seg eksistensielle djupn, men det er viktig å få med at duoen tek godt vare på små, humoristiske glimt også, som i «White Butte Country», som byr på vokal ved Linthicum: «The hills in White Butte Country are a pleasant sight to see/ but the girls in White Butte Country got the same grandpa as me.» Nokre problemstillingar er like for dei som veks opp i grisgrendte strok, anten her eller der.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folk
Kacy &
Clayton:
The Siren’s Song
New West
Du trur du veit kva det inneber å komme frå distrikta? Ta ein titt på kartet over Canada, og flytt blikket mot den sørlege delen av Saskatchewan, eit endelaust prærielandskap som til slutt grensar mot meir av det same på andre sida av USA-grensa, der du finn Montana og Nord-Dakota.
Derfrå kjem Clayton Linthicum og Kacy Anderson i folkduoen Kacy & Clayton, som ifølgje musikktidsskriftet Uncut rett som det er har halde konsert ein søndag kveld på den lokale gamleheimen – når du er i startgropa, tar du dei spelejobbane du kan få, for dei som vil (eller må) høyre på.
Eg prøvde å sjå det føre meg då eg sette meg til å lytte til The Siren’s Song, det fine, nye albumet frå Kacy & Clayton, men interessa gjekk seg raskt vidare til songane, som hevar seg over underleggjerande eksotisering. Albumet har vore ute ei stund, men først med den nylege omtalen i Uncut vart eg merksam på det, og det fortener å verte høyrt av fleire. Denne veka gjesta duoen Bergen og Oslo.
Fornying
The Siren’s Song er utstyrt med eit skamlaust direkte retro-omslag, og det passar godt. Albumet demonstrerer nemleg til fulle korleis nye generasjonar av tradisjonsmedvitne lyttarar vert artistar med teft for korleis dei kan bere vidare og fornye ein musikk dei har utvikla eit nært, inderleg forhold til. For denne lyttaren er Kacy & Clayton i alle fall på dette albumet først og fremst vidaretolkarar av eit uttrykk mange vil knytte til Fairport Convention og til Richard Thompson og Linda Thompson. Når det er sagt, tippar eg fleire lyttarar vil få assosiasjonar i andre retningar også.
Ideell produsent
Duoen, som kvalitetsselskapet New West gir ut, har fått Jeff Tweedy (Wilco) med på laget, ein på alle måtar ideell produsent for eit album som The Siren’s Song, og eit samarbeid som i seg sjølv er noko av eit kvalitetsteikn. Innspelinga er gjort i Wilcos loftsstudio i Chicago, og for første gong stiller Kacy & Clayton som eit elektrisk band på fire, med Mike Silverman på perkusjon og trommer, og Shuyler Jansen på bass.
I Anderson har vi ein ny, markant vokalist, og i Linthicum ein virtuos på strengane som lever opp til Richard Thompson-referansen. Songar som «A Lifeboat» og «A Certain Kind of Memory» ber i seg eksistensielle djupn, men det er viktig å få med at duoen tek godt vare på små, humoristiske glimt også, som i «White Butte Country», som byr på vokal ved Linthicum: «The hills in White Butte Country are a pleasant sight to see/ but the girls in White Butte Country got the same grandpa as me.» Nokre problemstillingar er like for dei som veks opp i grisgrendte strok, anten her eller der.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida