Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Løfta

Israel Nash har laga si beste plate så langt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2231
20180803
2231
20180803

Rock

Israel Nash:

Lifted

Loose/Border

Kvar sommar har si nye americanaplate, og i 2018 er det Lifted som har fått flest rundar i spelaren, eit ganske så suverent karrierehøgdepunkt for nordamerikanske Israel Nash.

Tittelen er alt anna enn tilfeldig, for Nash har store ambisjonar: Han ønskjer å løfte lyttaren, slik han sjølv vert løfta av å lytte til – og lage – musikk. Lifted har vorte ei melodisterk plate, nydeleg arrangert, i eit klassisk rockeuttrykk der steelgitarar, piano med romklang, strykarar og blåsarar får fylle rommet.

Både Barn Doors and Concrete Floors (2011) og Israel Nash’s Rain Plans (2013) har vorte omtala på desse sidene, album der Nash markerte seg som ein solid, tradisjonsmedviten låtskrivar. Her når han eit nytt nivå.

Lifted er laga i Plum Creek Sound, eit heimebygd studio ved huset til Nash på ein ranch i Texas. Der har han gjort lydopptak i heilt nære omgivnader, av froskar og grashopper, klukkande vatn og mangt anna, noko som gir denne plata ei heilt særeigen kjensle av å vere lokalisert i eit bestemt miljø. Til same tid tilfører det episke lydbiletet ei kjensle av den overveldande, opne himmelen over det texanske landskapet, noko uavslutta som kontrasterer fint mot det konkrete og det nære.

Jesse Chandler (Mercury Rev, Midlake) har arrangert, blåsarane er det musikarar frå Austin-bandet Grupo Fantasma som står for, og eit par av medlemmane i Wild Child har sørgt for strykarane. Med på produsentsida er Ted Young (Kurt Vile, The Rolling Stones). Det dreier seg om kvalitet i alle ledd.

Nash plukkar fritt og elegant frå tradisjonen, og er utstyrt med ei røyst som i låten «Sweet Springs» gjer han i stand til å synge eit korarrangement som er bada i herlege Beach Boys-vibbar. Sporet vert introdusert med ein stemningsskapande instrumentalsnutt, og slik er også anslaget på Lifted, som opnar med allsongvenlege «Rolling On». Og ta ein lytt til «Strong Was The Night» (med svalande «shalala») og «Golden Fleeces», det knallsterke paret med songar som får æra av å runde av dette albumet, som eg tippar vil hevde seg godt på i alle fall mi årsbeste-liste.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Israel Nash:

Lifted

Loose/Border

Kvar sommar har si nye americanaplate, og i 2018 er det Lifted som har fått flest rundar i spelaren, eit ganske så suverent karrierehøgdepunkt for nordamerikanske Israel Nash.

Tittelen er alt anna enn tilfeldig, for Nash har store ambisjonar: Han ønskjer å løfte lyttaren, slik han sjølv vert løfta av å lytte til – og lage – musikk. Lifted har vorte ei melodisterk plate, nydeleg arrangert, i eit klassisk rockeuttrykk der steelgitarar, piano med romklang, strykarar og blåsarar får fylle rommet.

Både Barn Doors and Concrete Floors (2011) og Israel Nash’s Rain Plans (2013) har vorte omtala på desse sidene, album der Nash markerte seg som ein solid, tradisjonsmedviten låtskrivar. Her når han eit nytt nivå.

Lifted er laga i Plum Creek Sound, eit heimebygd studio ved huset til Nash på ein ranch i Texas. Der har han gjort lydopptak i heilt nære omgivnader, av froskar og grashopper, klukkande vatn og mangt anna, noko som gir denne plata ei heilt særeigen kjensle av å vere lokalisert i eit bestemt miljø. Til same tid tilfører det episke lydbiletet ei kjensle av den overveldande, opne himmelen over det texanske landskapet, noko uavslutta som kontrasterer fint mot det konkrete og det nære.

Jesse Chandler (Mercury Rev, Midlake) har arrangert, blåsarane er det musikarar frå Austin-bandet Grupo Fantasma som står for, og eit par av medlemmane i Wild Child har sørgt for strykarane. Med på produsentsida er Ted Young (Kurt Vile, The Rolling Stones). Det dreier seg om kvalitet i alle ledd.

Nash plukkar fritt og elegant frå tradisjonen, og er utstyrt med ei røyst som i låten «Sweet Springs» gjer han i stand til å synge eit korarrangement som er bada i herlege Beach Boys-vibbar. Sporet vert introdusert med ein stemningsskapande instrumentalsnutt, og slik er også anslaget på Lifted, som opnar med allsongvenlege «Rolling On». Og ta ein lytt til «Strong Was The Night» (med svalande «shalala») og «Golden Fleeces», det knallsterke paret med songar som får æra av å runde av dette albumet, som eg tippar vil hevde seg godt på i alle fall mi årsbeste-liste.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Foto: Alenz Kazlova

BokMeldingar
Oddmund Hagen

Stort frå Belarus

Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis