Migrasjonsforteljingar
Dei nye songane til M. Ward går vår tids uro i møte.
Songane til M. Ward tek utgangspunkt i migrasjonsforteljingar frå ulike kjelder.
Foto: MWardmusic.com
Rock
M. Ward:
Migration Stories
ANTI-/Playground
Eg fann fred i den uverkelege byen, syng M. Ward over nokre smektande, analoge synthar, i «Unreal City», det sjette sporet på ferske Migration Stories.
Kvar den byen finst, er eit ope spørsmål, men kanskje ligg det noko i at frasen faktisk er eit ekko frå T.S. Eliots «The Wasteland», for i Wards by søkjer forteljaren tilflukt frå ein øydeleggjande katastrofe: «I saw the big one break.»
Den diktlesande California-buaren Ward har fortalt i intervju at katastrofen i songen stammar frå ein draum han har igjen og igjen, om ein tsunami i horisonten – og frå den vedvarande frykta som rår i heimstaten for at eit jordskjelv ein gong skal ramme. Ut av dette har han altså smidd eit fint lite stykke postapokalyptisk popmusikk.
Novelleaktig
Som tittelen tilseier, sirklar songane på Migration Stories rundt migrasjonsforteljingar frå vidt ulike kjelder: Wards eiga familiehistorie, vener av han eller ting han har kome over i aviser og på fjernsyn. Prosjektet kjennest tydeleg forankra i vår eiga urolege samtid, men snarare enn å ha ein dokumentarisk kvalitet har forteljingane noko novelleaktig over seg. Det verkar også definerande at ein oppbyggeleg åre går gjennom dette materialet, i møte med alt det destruktive som gjennomsyrer det.
M. Ward fortener meir merksemd som soloartist. Det skreiv eg på desse sidene då More Rain kom ut for fire år sidan. For det er framleis slik at dei fleste som kjenner til mannen, kjenner han som bakmann, sidemann og samarbeidspartnar. Etter kvart har det vorte seks elegante retro-pop-plater med Zoey Deschanel, som She & Him, og somme vil vel kjenne han frå supergruppekonstellasjonen Monsters of Folk, der han deler rampelys med Jim James (My Morning Jacket), og Conor Oberst og Mike Mogis (Bright Eyes). M. Ward dukkar opp i mange samanhengar – berre dei siste åra har han vore i studio og på turné med Mavis Staples, Jenny Lewis, Norah Jones, Cat Power, Neko Case, Lucinda Williams og Peter Buck (R.E.M.) – for å nemne nokre.
Lun americana
Migration Stories er studioplate nummer ti, og den første som kjem ut på plateselskapet ANTI- Records. Innspelinga har føregått i Arcade Fires studio i Montreal, og frå bandet har både Tim Kingsbury og Richard Reed Parry vore med. Uttrykket ligg stort sett nær det vi kjenner som typisk for M. Ward – ein mjuk, lun americana, smakfullt produsert, med fint gitarspel og ei slepen, litt rusten røyst som nokon kan ta feil og tenkje på som anonym eller preglaus – eg ville heller ha sagt at ho ikkje tvingar seg på.
Opningssporet «Migration of Souls», kanskje det finaste på plata, er typisk M. Ward på sitt beste. Det fell på plass i øyret ved første lytt, men har ei djupn i seg som vert tydelegare etter kvart som ein vender tilbake til songen – det er som kvar slurk av denne vinen gir smaken meir karakter. Det dreier seg om ein låt som skildrar det hardt prøvde, slitesterke håpet som held mange menneske på flukt – i ulike tydingar av ordet – i live, nemleg håpet om gjensyn. Sjølv om ein til slutt erkjenner at eit slikt møte nok aldri vil skje, må ein likevel sverje til håpet, fordi det har ei eiga kraft som vi treng å halde på. Å synge om noko så grunnleggande menneskeleg, utan at det munnar ut i banalitetar, er sanneleg ikkje lett, men det er noko M. Ward klarer.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
M. Ward:
Migration Stories
ANTI-/Playground
Eg fann fred i den uverkelege byen, syng M. Ward over nokre smektande, analoge synthar, i «Unreal City», det sjette sporet på ferske Migration Stories.
Kvar den byen finst, er eit ope spørsmål, men kanskje ligg det noko i at frasen faktisk er eit ekko frå T.S. Eliots «The Wasteland», for i Wards by søkjer forteljaren tilflukt frå ein øydeleggjande katastrofe: «I saw the big one break.»
Den diktlesande California-buaren Ward har fortalt i intervju at katastrofen i songen stammar frå ein draum han har igjen og igjen, om ein tsunami i horisonten – og frå den vedvarande frykta som rår i heimstaten for at eit jordskjelv ein gong skal ramme. Ut av dette har han altså smidd eit fint lite stykke postapokalyptisk popmusikk.
Novelleaktig
Som tittelen tilseier, sirklar songane på Migration Stories rundt migrasjonsforteljingar frå vidt ulike kjelder: Wards eiga familiehistorie, vener av han eller ting han har kome over i aviser og på fjernsyn. Prosjektet kjennest tydeleg forankra i vår eiga urolege samtid, men snarare enn å ha ein dokumentarisk kvalitet har forteljingane noko novelleaktig over seg. Det verkar også definerande at ein oppbyggeleg åre går gjennom dette materialet, i møte med alt det destruktive som gjennomsyrer det.
M. Ward fortener meir merksemd som soloartist. Det skreiv eg på desse sidene då More Rain kom ut for fire år sidan. For det er framleis slik at dei fleste som kjenner til mannen, kjenner han som bakmann, sidemann og samarbeidspartnar. Etter kvart har det vorte seks elegante retro-pop-plater med Zoey Deschanel, som She & Him, og somme vil vel kjenne han frå supergruppekonstellasjonen Monsters of Folk, der han deler rampelys med Jim James (My Morning Jacket), og Conor Oberst og Mike Mogis (Bright Eyes). M. Ward dukkar opp i mange samanhengar – berre dei siste åra har han vore i studio og på turné med Mavis Staples, Jenny Lewis, Norah Jones, Cat Power, Neko Case, Lucinda Williams og Peter Buck (R.E.M.) – for å nemne nokre.
Lun americana
Migration Stories er studioplate nummer ti, og den første som kjem ut på plateselskapet ANTI- Records. Innspelinga har føregått i Arcade Fires studio i Montreal, og frå bandet har både Tim Kingsbury og Richard Reed Parry vore med. Uttrykket ligg stort sett nær det vi kjenner som typisk for M. Ward – ein mjuk, lun americana, smakfullt produsert, med fint gitarspel og ei slepen, litt rusten røyst som nokon kan ta feil og tenkje på som anonym eller preglaus – eg ville heller ha sagt at ho ikkje tvingar seg på.
Opningssporet «Migration of Souls», kanskje det finaste på plata, er typisk M. Ward på sitt beste. Det fell på plass i øyret ved første lytt, men har ei djupn i seg som vert tydelegare etter kvart som ein vender tilbake til songen – det er som kvar slurk av denne vinen gir smaken meir karakter. Det dreier seg om ein låt som skildrar det hardt prøvde, slitesterke håpet som held mange menneske på flukt – i ulike tydingar av ordet – i live, nemleg håpet om gjensyn. Sjølv om ein til slutt erkjenner at eit slikt møte nok aldri vil skje, må ein likevel sverje til håpet, fordi det har ei eiga kraft som vi treng å halde på. Å synge om noko så grunnleggande menneskeleg, utan at det munnar ut i banalitetar, er sanneleg ikkje lett, men det er noko M. Ward klarer.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida