Ambisiøst for kvinnekor
Marit Tøndel Bodsberg Weyde er dirigent.
Foto: Anna-Julia Granberg
CD
F. Valen, A. Nordheim, E. Hovland, K. Nystedt, B. Kruse:
Kom regn
Kvindelige Studenters Sangforening; dir.: Marit Tøndel Bodsberg Weyde. LAWO 2017
Kvindelige Studenters Sangforening (Universitetet i Oslo) er verdas eldste akademiske kvinnekor. Sidan oppstarten i 1895 har dei ein lang tradisjon med å framføra nye, ambisiøse korverk, og det nye albumet deia, Kom regn, er heller ikkje nett prega av easy listening-musikk. Interessant nok er det den eldste, snart hundre år gamle modernistiske musikken som kling mest «ru»: Fartein Valens (1887–1952) tonesetjing av Maria-hymnen «Regina coeli laetare» («Himmeldronning, fryd deg») frå To motetter for kvinnekor, op. 14 (1931).
Kvindelige Studenters Sangforenings ypparlege framføring gjer oss merksame på det spesielle med Valens kormusikk, der dei musikalske parametrane er så ulike kvarandre stilistisk: Harmonikken er krast moderne, fri for tradisjonell tonal spenning (dissonans) og avspenning (konsonans). Men stemmeføringa og rytmikken er så tradisjonell at han kunne vore teken frå ein tre hundre år gamal Bach-kantate. Denne kombinasjonen er det som gjer Valens musikk så eineståande.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
CD
F. Valen, A. Nordheim, E. Hovland, K. Nystedt, B. Kruse:
Kom regn
Kvindelige Studenters Sangforening; dir.: Marit Tøndel Bodsberg Weyde. LAWO 2017
Kvindelige Studenters Sangforening (Universitetet i Oslo) er verdas eldste akademiske kvinnekor. Sidan oppstarten i 1895 har dei ein lang tradisjon med å framføra nye, ambisiøse korverk, og det nye albumet deia, Kom regn, er heller ikkje nett prega av easy listening-musikk. Interessant nok er det den eldste, snart hundre år gamle modernistiske musikken som kling mest «ru»: Fartein Valens (1887–1952) tonesetjing av Maria-hymnen «Regina coeli laetare» («Himmeldronning, fryd deg») frå To motetter for kvinnekor, op. 14 (1931).
Kvindelige Studenters Sangforenings ypparlege framføring gjer oss merksame på det spesielle med Valens kormusikk, der dei musikalske parametrane er så ulike kvarandre stilistisk: Harmonikken er krast moderne, fri for tradisjonell tonal spenning (dissonans) og avspenning (konsonans). Men stemmeføringa og rytmikken er så tradisjonell at han kunne vore teken frå ein tre hundre år gamal Bach-kantate. Denne kombinasjonen er det som gjer Valens musikk så eineståande.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida