Seymours vinternatt
Brad Mehldau laga musikk av ein draum.
Brad Mehldau drøymde ein melodi til draumen om Philip Seymour Hoffman.
Foto: bradmehldau.com
Jazz
Brad Mehldau Trio:
Seymour Reads The Constitution!
Nonesuch
Så står han der, Philip Seymour Hoffman (1967–2014), mellom skinnstolane og eikehyllene, i det som må vere eit slags bibliotek i ein villa, og resiterer eit eller anna, men kva? Den amerikanske grunnlovsteksten, viser det seg.
For slik var draumen jazzpianisten Brad Mehldau vakna frå, ei vinternatt i 2014. Omgitt av mahognimøblar stod den amerikanske skodespelaren der, og med ei avmålt, lett melankolsk røyst las han frå lovteksten som vart vedteken i Philadelphia i 1787.
Eigen melodi
Det heile hadde sin eigen melodi, og Mehldau hadde knapt gnidd seg i auga før han sette seg ned og prøvde å få melodien ned på papiret. To veker seinare tok verda imot den tragiske meldinga om at Hoffman hadde gått bort, 46 år gammal, etter å ha teke ein overdose. Komposisjonen fekk eit lag av nye tydingar, skriv Mehldau i ein fin tekst på si eiga heimeside. Ein kan ikkje på empirisk grunnlag seie at draumen var profetisk, reflekterer Mehldau – «yet it feels like that now». Integriteten og visjonen i grunnlovsdokumentet står i skarp kontrast til det tankelause vrøvlet i president Trumps twittermeldingar, held jazzpianisten fram. Kanskje Hoffman ønskte å komme med ei lita åtvaring før han tok endeleg farvel.
«Seymour Reads the Constitution» har vorte tittelsporet på ei ny, fin plate frå Brad Mehldau trio – ei på mange måtar typisk utgiving frå den kanten. Dei fleste av dei åtte spora klokkar inn på åtte–ti minutt, og Seymour Reads the Constitution! kombinerer nye komposisjonar med materiale frå standardrepertoaret, med eit par velvalde popklassikarar i tillegg.
Klassikarar
Denne miksen er det få som meistrar betre enn Mehldau. Denne gongen får vi ei nydeleg tolking av «Almost Like Being in Love» (Frederick Loewe og Alan Jay Lerner, 1947), kanskje kjend for dei fleste frå Nat King Coles versjonar. (Ella Fitzgerald og Frank Sinatra høyrer òg til mellom dei som har funne vegen til songen.) Kanskje endå meir spennande er det likevel når Mehldau snusar seg fram til små og store avkrokar i katalogen til kanoniserte band og artistar som The Beach Boys og Paul McCartney.
Sistnemnde er denne gongen ikkje representert med ikonisk Beatles-materiale – i staden har Mehldau valt å plukke fram avslutningssporet på Flaming Pie (1997), «Great Day,» som vart innspelt tidleg i1990-åra, før Off the Ground (1993) kom ut, men som alt hadde eksistert i mange år før dette – McCartney har skildra korleis han og kona Linda brukte å spele songen for borna sine då dei voks opp. Eit element av årgangsvin, altså, og det er teke godt vare på av Mehldau.
Stas er det også å høyre jazztrioen gi seg i kast med valsen «Friends», tittelsporet på Beach Boys-albumet som kom ut i 1968, men som vel hamna i den store skuggen etter Pet Sounds (1966), Smiley Smile og Wild Honey (begge 1967).
Jazzmusikaren kan drive ei eiga form for revisjonisme i kraft av fortolkinga si. Lytt på nytt, er meldinga – og kanskje du også vil høyre noko nytt.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Brad Mehldau Trio:
Seymour Reads The Constitution!
Nonesuch
Så står han der, Philip Seymour Hoffman (1967–2014), mellom skinnstolane og eikehyllene, i det som må vere eit slags bibliotek i ein villa, og resiterer eit eller anna, men kva? Den amerikanske grunnlovsteksten, viser det seg.
For slik var draumen jazzpianisten Brad Mehldau vakna frå, ei vinternatt i 2014. Omgitt av mahognimøblar stod den amerikanske skodespelaren der, og med ei avmålt, lett melankolsk røyst las han frå lovteksten som vart vedteken i Philadelphia i 1787.
Eigen melodi
Det heile hadde sin eigen melodi, og Mehldau hadde knapt gnidd seg i auga før han sette seg ned og prøvde å få melodien ned på papiret. To veker seinare tok verda imot den tragiske meldinga om at Hoffman hadde gått bort, 46 år gammal, etter å ha teke ein overdose. Komposisjonen fekk eit lag av nye tydingar, skriv Mehldau i ein fin tekst på si eiga heimeside. Ein kan ikkje på empirisk grunnlag seie at draumen var profetisk, reflekterer Mehldau – «yet it feels like that now». Integriteten og visjonen i grunnlovsdokumentet står i skarp kontrast til det tankelause vrøvlet i president Trumps twittermeldingar, held jazzpianisten fram. Kanskje Hoffman ønskte å komme med ei lita åtvaring før han tok endeleg farvel.
«Seymour Reads the Constitution» har vorte tittelsporet på ei ny, fin plate frå Brad Mehldau trio – ei på mange måtar typisk utgiving frå den kanten. Dei fleste av dei åtte spora klokkar inn på åtte–ti minutt, og Seymour Reads the Constitution! kombinerer nye komposisjonar med materiale frå standardrepertoaret, med eit par velvalde popklassikarar i tillegg.
Klassikarar
Denne miksen er det få som meistrar betre enn Mehldau. Denne gongen får vi ei nydeleg tolking av «Almost Like Being in Love» (Frederick Loewe og Alan Jay Lerner, 1947), kanskje kjend for dei fleste frå Nat King Coles versjonar. (Ella Fitzgerald og Frank Sinatra høyrer òg til mellom dei som har funne vegen til songen.) Kanskje endå meir spennande er det likevel når Mehldau snusar seg fram til små og store avkrokar i katalogen til kanoniserte band og artistar som The Beach Boys og Paul McCartney.
Sistnemnde er denne gongen ikkje representert med ikonisk Beatles-materiale – i staden har Mehldau valt å plukke fram avslutningssporet på Flaming Pie (1997), «Great Day,» som vart innspelt tidleg i1990-åra, før Off the Ground (1993) kom ut, men som alt hadde eksistert i mange år før dette – McCartney har skildra korleis han og kona Linda brukte å spele songen for borna sine då dei voks opp. Eit element av årgangsvin, altså, og det er teke godt vare på av Mehldau.
Stas er det også å høyre jazztrioen gi seg i kast med valsen «Friends», tittelsporet på Beach Boys-albumet som kom ut i 1968, men som vel hamna i den store skuggen etter Pet Sounds (1966), Smiley Smile og Wild Honey (begge 1967).
Jazzmusikaren kan drive ei eiga form for revisjonisme i kraft av fortolkinga si. Lytt på nytt, er meldinga – og kanskje du også vil høyre noko nytt.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida