Tubaspel på nye måtar
Martin Taxt og Microtub byr på stillferdige klangflater i eit djupt register.
I trioen Microtub spelar Martin Taxt (t.v.), Robin Heyward og Peder Simonsen.
Foto: Sofa
Samtidsmusikk
Martin Taxt:
First Room
Sofa
Samtidsmusikk
Microtub:
Sonic Drift
Sofa
Det norske plateselskapet Sofa har sidan starten i 2000 stått bak rundt 90 utgjevingar med ulike typar samtidsmusikk, ofte av det improvisasjonsbaserte slaget. I 2010 overtok tubaisten Martin Taxt drifta av selskapet, men dette er den første soloplata hans.
Taxt er mellom anna kjend frå Music for a While og Verdensteateret, men har i seinare tid spesialisert seg på mikrotonalitet. Her spelar han saman med Inga Margrete Aas på kontrabass og viola da gamba, og saman skaper dei musikk prega av klangflater i eit djupt register som endrar seg langsamt. Musikken er klipt saman av studioopptak og konsertopptak frå Levinsalen på Noregs musikkhøgskule i Oslo, der videokunst av Kjell Bjørgenengen òg var ein del av heilskapen. CD-omslaget inneheld stillbilde frå videoane.
Verket er tenkt som ei hylling til det japanske terommet og tatamimatta. Og roa og sjølvkontrollen som er ein del av desse fenomena, pregar òg musikken. Taxt utforskar i fleire av prosjekta sine sambandet mellom arkitektur og musikk, og her vert lyden ein stad for kvile og kontemplasjon.
I trioen Microtub spelar Taxt saman med ytterlegare to tubaistar: Robin Heyward og Peder Simonsen. Sistnemnde spelar dessutan modular synth.
Også her er det ro og fråvær av dramatikk/kontrastar som særpregar musikken. Nett dette er også kjenneteikn på ulike typar ambient musikk og meditasjonsmusikk, men Taxt og medspelarane hans serverer aldri keisame og sløvande lydteppe, sjølv om det heile tida kling mjukt og behageleg. Formmessig er dette stramt, og mikrotonaliteten har ein verknad som vennleg pressar oss til å legga merke til dei små detaljane.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Martin Taxt:
First Room
Sofa
Samtidsmusikk
Microtub:
Sonic Drift
Sofa
Det norske plateselskapet Sofa har sidan starten i 2000 stått bak rundt 90 utgjevingar med ulike typar samtidsmusikk, ofte av det improvisasjonsbaserte slaget. I 2010 overtok tubaisten Martin Taxt drifta av selskapet, men dette er den første soloplata hans.
Taxt er mellom anna kjend frå Music for a While og Verdensteateret, men har i seinare tid spesialisert seg på mikrotonalitet. Her spelar han saman med Inga Margrete Aas på kontrabass og viola da gamba, og saman skaper dei musikk prega av klangflater i eit djupt register som endrar seg langsamt. Musikken er klipt saman av studioopptak og konsertopptak frå Levinsalen på Noregs musikkhøgskule i Oslo, der videokunst av Kjell Bjørgenengen òg var ein del av heilskapen. CD-omslaget inneheld stillbilde frå videoane.
Verket er tenkt som ei hylling til det japanske terommet og tatamimatta. Og roa og sjølvkontrollen som er ein del av desse fenomena, pregar òg musikken. Taxt utforskar i fleire av prosjekta sine sambandet mellom arkitektur og musikk, og her vert lyden ein stad for kvile og kontemplasjon.
I trioen Microtub spelar Taxt saman med ytterlegare to tubaistar: Robin Heyward og Peder Simonsen. Sistnemnde spelar dessutan modular synth.
Også her er det ro og fråvær av dramatikk/kontrastar som særpregar musikken. Nett dette er også kjenneteikn på ulike typar ambient musikk og meditasjonsmusikk, men Taxt og medspelarane hans serverer aldri keisame og sløvande lydteppe, sjølv om det heile tida kling mjukt og behageleg. Formmessig er dette stramt, og mikrotonaliteten har ein verknad som vennleg pressar oss til å legga merke til dei små detaljane.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida