Tungt og lett frå Haim
Det tredje albumet til søstrene Haim er det beste dei har laga så langt.
Tre søstrer utgjer bandet Haim: Este, Danielle og Alana.
Foto: Universal
Rock
Haim:
Women in Music Pt III
Universal
«Hey man, what kind of question is that?»
Slik lyder ei av verselinene i «Man From the Magazine», ein av songane på Women in Music Pt. III, det tredje albumet frå Haim som nett er ute. Låten byggjer på ei grim, og diverre sann, forteljing, om møtet Este Haim hadde med ein mannleg musikkjournalist, og er nok eit vitnesbyrd om bransjens seigliva sexisme, i ord og tone.
Det dreier seg om eit velretta knyttneveslag og ei naudsynt påminning om kor smaklaus åtferd somme der ute trur dei kan tillate seg. «Man From the Magazine» er dessutan ein elegant hyllest til Joni Mitchell, som songen heilt tydeleg er inspirert av, og svært passande låner frå, og har ei av dei mest slagkraftige sistestrofene eg kan hugse å ha høyrt frå nokon artist.
Nære forteljingar
Tre søstre utgjer Haim: Este (34 år), Danielle (31) og Alana (28) Haim. Første album, Days Are Gone, kom ut i 2013, og dermed fortel enkel matematikk at yngste blad Haim har brukt tjueåra på å venje seg til livet som artist og medlem i familieband.
Songane på Women in Music Pt. III er fulle av brytingstid og sirklar inn ein del dyrekjøpte erfaringar, ikkje berre på det profesjonelle, men også på det private planet. «Hallelujah», til dømes, er ein gripande låt som fortel om tapet Alana leid då ein nær ven døydde i ei bilulukke for nokre år sidan. Søstrene syng kvar si strofe og fortel om ei takksemd for venskapen seg imellom, som har gitt dei styrke i motgangstid.
Women in Music Pt. III skyr altså ikkje det vanskelege og er svært så direkte i tekstane, der det også vert fortalt om depresjon, terapi og sjukdom, mot eit bakteppe som vi gjennom diverse presseomtalar og intervju får vite er eksplisitt biografisk. Dette høyrest gjerne ut som tungt materiale, men det ville likevel vere gale å seie at det er tungt å lytte, for Haim lagar lett, melodiøs, smart og kontant poprock, med djupn og tyngd i botnen. Variasjonen i uttrykket er større enn nokon gong før. Impulsane er fleire og kjem frå mange ulike stader.
Sommarplate
Albumet skulle eigentleg verte lansert i mars, med ein liten, halvhemmeleg turné på førehand, men det gjekk jo i vasken. I staden har Haim prøvd å halde fansen varme med alskens påfunn på nettet, og den siste tida har dei av openberre grunnar kjent seg kalla til å engasjere seg politisk, med ulike former for aktivisme, i det som utvikla seg til å verte opprivande vårmånader i USA.
No vert altså dette forsinka albumet for mange ei veritabel sommarplate. Høyr berre opningssporet «Los Angeles», ein song så varm av amerikansk vestkystsol at gløden tek knekken på eit kaldt vinterminne, eller «Summer Girl», bandets herlege variant over Lou Reeds «Walk on the Wild Side» (Reed er kreditert som medkomponist). Women in Music Pt. III gløder av sosialt engasjement, nære forteljingar og musikk som fengjer.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Haim:
Women in Music Pt III
Universal
«Hey man, what kind of question is that?»
Slik lyder ei av verselinene i «Man From the Magazine», ein av songane på Women in Music Pt. III, det tredje albumet frå Haim som nett er ute. Låten byggjer på ei grim, og diverre sann, forteljing, om møtet Este Haim hadde med ein mannleg musikkjournalist, og er nok eit vitnesbyrd om bransjens seigliva sexisme, i ord og tone.
Det dreier seg om eit velretta knyttneveslag og ei naudsynt påminning om kor smaklaus åtferd somme der ute trur dei kan tillate seg. «Man From the Magazine» er dessutan ein elegant hyllest til Joni Mitchell, som songen heilt tydeleg er inspirert av, og svært passande låner frå, og har ei av dei mest slagkraftige sistestrofene eg kan hugse å ha høyrt frå nokon artist.
Nære forteljingar
Tre søstre utgjer Haim: Este (34 år), Danielle (31) og Alana (28) Haim. Første album, Days Are Gone, kom ut i 2013, og dermed fortel enkel matematikk at yngste blad Haim har brukt tjueåra på å venje seg til livet som artist og medlem i familieband.
Songane på Women in Music Pt. III er fulle av brytingstid og sirklar inn ein del dyrekjøpte erfaringar, ikkje berre på det profesjonelle, men også på det private planet. «Hallelujah», til dømes, er ein gripande låt som fortel om tapet Alana leid då ein nær ven døydde i ei bilulukke for nokre år sidan. Søstrene syng kvar si strofe og fortel om ei takksemd for venskapen seg imellom, som har gitt dei styrke i motgangstid.
Women in Music Pt. III skyr altså ikkje det vanskelege og er svært så direkte i tekstane, der det også vert fortalt om depresjon, terapi og sjukdom, mot eit bakteppe som vi gjennom diverse presseomtalar og intervju får vite er eksplisitt biografisk. Dette høyrest gjerne ut som tungt materiale, men det ville likevel vere gale å seie at det er tungt å lytte, for Haim lagar lett, melodiøs, smart og kontant poprock, med djupn og tyngd i botnen. Variasjonen i uttrykket er større enn nokon gong før. Impulsane er fleire og kjem frå mange ulike stader.
Sommarplate
Albumet skulle eigentleg verte lansert i mars, med ein liten, halvhemmeleg turné på førehand, men det gjekk jo i vasken. I staden har Haim prøvd å halde fansen varme med alskens påfunn på nettet, og den siste tida har dei av openberre grunnar kjent seg kalla til å engasjere seg politisk, med ulike former for aktivisme, i det som utvikla seg til å verte opprivande vårmånader i USA.
No vert altså dette forsinka albumet for mange ei veritabel sommarplate. Høyr berre opningssporet «Los Angeles», ein song så varm av amerikansk vestkystsol at gløden tek knekken på eit kaldt vinterminne, eller «Summer Girl», bandets herlege variant over Lou Reeds «Walk on the Wild Side» (Reed er kreditert som medkomponist). Women in Music Pt. III gløder av sosialt engasjement, nære forteljingar og musikk som fengjer.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida