Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Utsikt frå rom 232

Elena Tonra, eller Ex:Re, syng om kjærleikssorg.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Elena Tonra kallar seg Ex:Re, som tittelen på albumet.

Elena Tonra kallar seg Ex:Re, som tittelen på albumet.

Pressefoto

Elena Tonra kallar seg Ex:Re, som tittelen på albumet.

Elena Tonra kallar seg Ex:Re, som tittelen på albumet.

Pressefoto

2686
20181207
2686
20181207

Rock

Ex:Re:

Ex:Re


4AD /
Glassnote

«Lat meg utsetje utsjekk, lat meg vere her, lat meg bu her», syng Elena Tonra i «The Dazzler», midtvegs ut i albumet Ex:Re.

Det dreier seg om ein morgon då verda helst kan vente, då det finst trøyst i hotellrommets anonymitet, med stablar med handkle og små sjampoflasker, og, ikkje minst, med ein velfylt minibar.

Sorg og sinne

Det som ventar utanfor rom 232, er kjærleikssorga. Konseptalbumet Ex:Re plasserer seg ganske utvitydig i ein tradisjon av plater som tek føre seg brotet mellom to menneske, og den ulukka og misera det fører med seg i livet. I Tonras songar er det både sorg og sinne. Tonra har fortalt i intervju at ho laga materialet for seg sjølv, utan å vite kvar ho ville med det. Det tok tid å komponere og å skrive, medan innspelinga gjekk ganske fort.

Ex:Re er ein fiffig tittel med dobbel botn. På den eine sida kjenner vi «re» som ei engelskspråklig forkorting for «regarding», eller vi kjem ofte over det når vi ser på emnelinene i innboksen, der meldingar stadig får sine svar. Slik fortel tittelen at Ex:Re dreier seg om eksen, eller er eit tilsvar på ei melding om eksen. Men engelsk uttale peikar oss også i retning av «x-ray», som i røntgenstrålar, som gjer det mogleg for oss å sjå kva som skjuler seg under menneskekroppens overflate. Albumet er på mange måtar ei anatomisk undersøking av ein intens, uroleg sinnstilstand.

Ein fase

Tonra tok også artistnamnet Ex:Re då ho skulle gi ut desse songane. Det latar til å vere eit stykke arbeid som får stå åleine i produksjonen hennar og dokumenterer ein bestemt fase i livet. Det er likevel ikkje ein radikalt annleis Tonra vi møter i dette prosjektet. Fleire vil kjenne henne frå bandet Daughter, og dei som sette pris på Not To Disappear (2016), kan trygt ta ein lytt til Ex:Re. Materialet tilseier at det skulle verte ei ganske dempa og mollstemt samling songar. Josephine Stephenson er med på cello, og Fabian Prynn, husprodusent hos 4AD, bidreg på rytmesporet.

Gripande

Ex:Re er ei kompromisslaust fokusert utgiving. Ved første lytting kan stoffet verke noko innestengt og monotont, nett som eit hotellrom ein treng å komme seg ut frå. Songane treng nokre rundar i spelaren før dei opnar seg opp og får ein skarpare, meir eineståande kvalitet, og då verkar plata meir variert enn ein først fekk inntrykk av.

Lyttar ein slik ein skal, og tar materialet innover seg, er Ex:Re eit emosjonelt utmattande, men også gripande, verk. Så får ein berre glede seg over at Tonra i fleire intervju fortel at ho har lagt brotet bak seg.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Ex:Re:

Ex:Re


4AD /
Glassnote

«Lat meg utsetje utsjekk, lat meg vere her, lat meg bu her», syng Elena Tonra i «The Dazzler», midtvegs ut i albumet Ex:Re.

Det dreier seg om ein morgon då verda helst kan vente, då det finst trøyst i hotellrommets anonymitet, med stablar med handkle og små sjampoflasker, og, ikkje minst, med ein velfylt minibar.

Sorg og sinne

Det som ventar utanfor rom 232, er kjærleikssorga. Konseptalbumet Ex:Re plasserer seg ganske utvitydig i ein tradisjon av plater som tek føre seg brotet mellom to menneske, og den ulukka og misera det fører med seg i livet. I Tonras songar er det både sorg og sinne. Tonra har fortalt i intervju at ho laga materialet for seg sjølv, utan å vite kvar ho ville med det. Det tok tid å komponere og å skrive, medan innspelinga gjekk ganske fort.

Ex:Re er ein fiffig tittel med dobbel botn. På den eine sida kjenner vi «re» som ei engelskspråklig forkorting for «regarding», eller vi kjem ofte over det når vi ser på emnelinene i innboksen, der meldingar stadig får sine svar. Slik fortel tittelen at Ex:Re dreier seg om eksen, eller er eit tilsvar på ei melding om eksen. Men engelsk uttale peikar oss også i retning av «x-ray», som i røntgenstrålar, som gjer det mogleg for oss å sjå kva som skjuler seg under menneskekroppens overflate. Albumet er på mange måtar ei anatomisk undersøking av ein intens, uroleg sinnstilstand.

Ein fase

Tonra tok også artistnamnet Ex:Re då ho skulle gi ut desse songane. Det latar til å vere eit stykke arbeid som får stå åleine i produksjonen hennar og dokumenterer ein bestemt fase i livet. Det er likevel ikkje ein radikalt annleis Tonra vi møter i dette prosjektet. Fleire vil kjenne henne frå bandet Daughter, og dei som sette pris på Not To Disappear (2016), kan trygt ta ein lytt til Ex:Re. Materialet tilseier at det skulle verte ei ganske dempa og mollstemt samling songar. Josephine Stephenson er med på cello, og Fabian Prynn, husprodusent hos 4AD, bidreg på rytmesporet.

Gripande

Ex:Re er ei kompromisslaust fokusert utgiving. Ved første lytting kan stoffet verke noko innestengt og monotont, nett som eit hotellrom ein treng å komme seg ut frå. Songane treng nokre rundar i spelaren før dei opnar seg opp og får ein skarpare, meir eineståande kvalitet, og då verkar plata meir variert enn ein først fekk inntrykk av.

Lyttar ein slik ein skal, og tar materialet innover seg, er Ex:Re eit emosjonelt utmattande, men også gripande, verk. Så får ein berre glede seg over at Tonra i fleire intervju fortel at ho har lagt brotet bak seg.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Foto: Alenz Kazlova

BokMeldingar
Oddmund Hagen

Stort frå Belarus

Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit
Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis