Varmen frå solstrålane
Forventningane er store til Arlo Parks’ debutplate.
Arlo Parks er artistnamnet til Anaïs Oluwatoyin Estelle Marinho.
Pressefoto
Soul
Arlo Parks:
Collapsed in Sunbeams
Transgressive / PIAS
Solstrålane varmar alt i dei første linjene på «Collapsed in Sunbeams», det opnande tittelsporet på debutalbumet til Arlo Parks, eit knapt minutt med poesi som leier oss inn i nøkkelsporet «Hurt». Tonen er sett. Musikken er bada i varme, honningsøte tonar, orda rommar ein dempa nostalgi, og vi er på veg inn i ei rekkje augneblinkar, stemningar og menneskeskildringar frå gryande vaksenliv i storbyen.
Arlo Parks heiter eigentleg Anais Oluwatoyin Estelle Marinho, er 20 år gammal og halvt nigeriansk, ein kvart frå Tsjad og ein kvart frå Frankrike. Ho har mor frå Paris – ho lærte seg fransk før ho lærte seg engelsk – og er vaksen opp i Hammersmith, i Sørvest-London. I omtalen av seg sjølv på Spotify-profilen er Parks den mørke jenta som ikkje kunne danse, lytta for mykje til emomusikk, og vart forelska i ei eller anna jente i klassen.
Inspirasjon
Det poetiske anslaget på den første plata hennar overraskar ikkje for den som også les biografien frå plateselskapet. Parks er like inspirert av litteraturen som av songen og nemner forfattarar som Sylvia Plath og Haruki Murakami som viktige. Likevel er det særleg diktet som har forma henne som songpoet – referansane strekkjer seg frå beatpoesien og fram mot moderne poetar som Nayyirah Waheed, Hanif Abdurraqib og Iain S. Thomas.
Parks sjølv har også ordet i si makt. Ho får til mykje i løpet av nokre strofer, som den treffsikre karakterskildringa i «Hurt», der vi møter Charlie, ein ung mann med eit hjarte så mjukt at det gjer vondt når det slår, på veg i feil retning her i livet. At låtskrivaren Parks også er ein god observatør og kan trekkje ut noko stort av slikt ein ser når ein ventar på bussen ein dag, viser scenen som utfaldar seg i «Caroline», der ein krangel mellom eit par eskalerer for open scene. Og så er det kjærleiken som kjem og går i «Green Eyes», men som etterlèt seg ein glød som har fått leve vidare i songen.
Mjuk soul
Parks’ soul er mjuk og tek med seg litt kjærkomen sommar inn i vinterkulda. At ho vaks opp med Fela Kuti og Otis Redding, og seinare fann vegen til King Krule, gir meining når ein lyttar til Collapsed in Sunbeams, og også at inspirasjonskjeldene spenner breitt nok til å omfatte Kendrick Lamar, Bowie og Julian Baker. Dette er samtidssoul med forankring i tradisjonen.
Arlo Parks har funne mange lyttarar med singlane sine dei to føregåande åra, og ho har fått god draghjelp frå BBC-spelelister – kanalen løfta henne dessutan fram i kritikaroversikta Sound of 2020. Særleg ein EP frå våren 2019, Super Sad Generation, skaffa henne mykje merksemd, og sommaren same år dukka ho opp på Glastonbury-festivalen.
Ein turné i året som gjekk, måtte vente på grunn av pandemien, men 2020 baud likevel på både prisar og prestisjetunge magasinforsider. No er 2021 her, og det vert nok gjennombrotsåret for Arlo Parks.
Collapsed in Sunbeams kjem ut 29. januar.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Soul
Arlo Parks:
Collapsed in Sunbeams
Transgressive / PIAS
Solstrålane varmar alt i dei første linjene på «Collapsed in Sunbeams», det opnande tittelsporet på debutalbumet til Arlo Parks, eit knapt minutt med poesi som leier oss inn i nøkkelsporet «Hurt». Tonen er sett. Musikken er bada i varme, honningsøte tonar, orda rommar ein dempa nostalgi, og vi er på veg inn i ei rekkje augneblinkar, stemningar og menneskeskildringar frå gryande vaksenliv i storbyen.
Arlo Parks heiter eigentleg Anais Oluwatoyin Estelle Marinho, er 20 år gammal og halvt nigeriansk, ein kvart frå Tsjad og ein kvart frå Frankrike. Ho har mor frå Paris – ho lærte seg fransk før ho lærte seg engelsk – og er vaksen opp i Hammersmith, i Sørvest-London. I omtalen av seg sjølv på Spotify-profilen er Parks den mørke jenta som ikkje kunne danse, lytta for mykje til emomusikk, og vart forelska i ei eller anna jente i klassen.
Inspirasjon
Det poetiske anslaget på den første plata hennar overraskar ikkje for den som også les biografien frå plateselskapet. Parks er like inspirert av litteraturen som av songen og nemner forfattarar som Sylvia Plath og Haruki Murakami som viktige. Likevel er det særleg diktet som har forma henne som songpoet – referansane strekkjer seg frå beatpoesien og fram mot moderne poetar som Nayyirah Waheed, Hanif Abdurraqib og Iain S. Thomas.
Parks sjølv har også ordet i si makt. Ho får til mykje i løpet av nokre strofer, som den treffsikre karakterskildringa i «Hurt», der vi møter Charlie, ein ung mann med eit hjarte så mjukt at det gjer vondt når det slår, på veg i feil retning her i livet. At låtskrivaren Parks også er ein god observatør og kan trekkje ut noko stort av slikt ein ser når ein ventar på bussen ein dag, viser scenen som utfaldar seg i «Caroline», der ein krangel mellom eit par eskalerer for open scene. Og så er det kjærleiken som kjem og går i «Green Eyes», men som etterlèt seg ein glød som har fått leve vidare i songen.
Mjuk soul
Parks’ soul er mjuk og tek med seg litt kjærkomen sommar inn i vinterkulda. At ho vaks opp med Fela Kuti og Otis Redding, og seinare fann vegen til King Krule, gir meining når ein lyttar til Collapsed in Sunbeams, og også at inspirasjonskjeldene spenner breitt nok til å omfatte Kendrick Lamar, Bowie og Julian Baker. Dette er samtidssoul med forankring i tradisjonen.
Arlo Parks har funne mange lyttarar med singlane sine dei to føregåande åra, og ho har fått god draghjelp frå BBC-spelelister – kanalen løfta henne dessutan fram i kritikaroversikta Sound of 2020. Særleg ein EP frå våren 2019, Super Sad Generation, skaffa henne mykje merksemd, og sommaren same år dukka ho opp på Glastonbury-festivalen.
Ein turné i året som gjekk, måtte vente på grunn av pandemien, men 2020 baud likevel på både prisar og prestisjetunge magasinforsider. No er 2021 her, og det vert nok gjennombrotsåret for Arlo Parks.
Collapsed in Sunbeams kjem ut 29. januar.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida