Den «grøne» Hamsun?
Markens Grøde
Takk for det mangfaldige lyset på Hamsuns ulike natursyn i DT 28.9. Likevel ber det gale av med Markens grøde. Isak Sellanrå står nemleg for det stikk motsette av mangt som i dag er «grønt».
Alt i opningslina er «den lange, lange sti over myrene inn i skogene» teiknet på eit kulturlandskap: «Mennesket, den første som var her.». Isak bryt stubb og kjenner «et avgjort kall for myrer»: «Å, en dyrket mark var et stort gode, den virket på ham som orden og rett og dertil som nytelse». Isak gjer villmarka til ein hage.
Dette er svært langt frå den jordtypen Naturdirektoratet for nokre år sidan klassifiserte som «kunstmark». Dyrking av myr er forbode og «gjenvilling» prioritert, der mennesket gjev naturen tilbake til å styre seg sjølv. Frå å vere ein medskapar hjå Hamsun er mennesket sett under tiltale framfor ein «biosentrisk» domstol der alle organismar har sine (like?) rettar.
Det er mykje vakkert i dette, men føreset det ikkje i praksis at eit industrielt landbruk skaffar maten?
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Markens Grøde
Takk for det mangfaldige lyset på Hamsuns ulike natursyn i DT 28.9. Likevel ber det gale av med Markens grøde. Isak Sellanrå står nemleg for det stikk motsette av mangt som i dag er «grønt».
Alt i opningslina er «den lange, lange sti over myrene inn i skogene» teiknet på eit kulturlandskap: «Mennesket, den første som var her.». Isak bryt stubb og kjenner «et avgjort kall for myrer»: «Å, en dyrket mark var et stort gode, den virket på ham som orden og rett og dertil som nytelse». Isak gjer villmarka til ein hage.
Dette er svært langt frå den jordtypen Naturdirektoratet for nokre år sidan klassifiserte som «kunstmark». Dyrking av myr er forbode og «gjenvilling» prioritert, der mennesket gjev naturen tilbake til å styre seg sjølv. Frå å vere ein medskapar hjå Hamsun er mennesket sett under tiltale framfor ein «biosentrisk» domstol der alle organismar har sine (like?) rettar.
Det er mykje vakkert i dette, men føreset det ikkje i praksis at eit industrielt landbruk skaffar maten?
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida