Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Næringslivet krever bygging av Stad skipstunnel

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Fraktefartøy på 150 meter på veg inn i skipstunnelen, med dei rette dimensjonane.

Fraktefartøy på 150 meter på veg inn i skipstunnelen, med dei rette dimensjonane.

Illustrasjon: Simulatortesting ved Force Technology, København/Kystverket

Fraktefartøy på 150 meter på veg inn i skipstunnelen, med dei rette dimensjonane.

Fraktefartøy på 150 meter på veg inn i skipstunnelen, med dei rette dimensjonane.

Illustrasjon: Simulatortesting ved Force Technology, København/Kystverket

2984
20180209
2984
20180209

Skipstunnel

Stad skipstunnel er et unikt prosjekt. Det er aldri bygget en skipstunnel før, og det er en utfordring at man ikke har noen sammenlignbare prosjekter. De samfunnsøkonomiske modellene er ikke tilpasset en skipstunnel, og de fanger ikke opp viktige effekter for samfunnet generelt og næringslivet spesielt. På bestilling fra det lokale næringslivet gjorde derfor SINTEF Bedriftsutvikling en grundig analyse i 2012 som dokumenterte store positive effekter for næringslivet. I SINTEF-rapporten prissatte man viktige samfunns- og verdiskapningseffekter som trygghet og komfort, verdien av overført trafikk fra veg til sjø, positive effekter for fiskerinæringen, næringseffekter som resultat av bedre kommunikasjon (hurtigbåtforbindelse), tilrettelegging av nye næringsareal ved bruk av tunnelmasse og økt utenlandsk turisme. SINTEF konkluderte med at det er overveiende sannsynlig at Stad skipstunnel vil ha positiv samfunnsøkonomisk netto nytte. Også Kystverket mener at de ikke-målbare gevinstene ved skipstunnel overstiger de kronesatte kostnadene, og anbefaler bygging av Stad skipstunnel.

Stad skipstunnel er et viktig prosjekt for næringslivet langs kysten, og en rekke næringslivsaktører har derfor støttet prosjektet (Norges Fiskarlag, Marine Harvest, Salmon Group, Kystrederiene, Det Stavangerske Dampskipsselskap, Hurtigbåtforbundet, Sunnmøre regionråd og Sogn og Fjordane Næringsråd m.fl.).

«For Marine Harvest vil Stad skipstunnel gi en logistisk effektivitet som vil øke næringens konkurranseevne. Derfor håper vi skipstunnelen prioriteres høyt ved rulleringen av NTP», uttalte kommunikasjonssjef i Marine Harvest, Eivind Nævdal-Bolstad, i en høringsuttalelse til Samferdselsdepartementet 10. februar i fjor.

For næringslivet vil Stad skipstunnel bety sikre leveranser, kortere transporttid og at kvaliteten på råvarer som skal fraktes forbi Stad, holder seg god. Det er mye nasjonal og internasjonal næringsrelatert trafikk rundt Stad blant annet innen fiskeri og havbruk, maritim industri, bergverk og turisme. En tryggere og mer effektiv seilas forbi Stad vil legge til rette for at mer gods kan transporteres sjøveien. Realisering av Stad skipstunnel vil også knytte regioner og Vestlandet tettere sammen. Hordaland, Sogn og Fjordane og Møre og Romsdal fylkeskommune vil nå utrede en framtidig hurtigbåtforbindelse mellom Bergen og Ålesund. En slik ny sammenhengende hurtigbåtrute vil åpne opp for en større bo- og arbeidsmarkedsregion og ha positive effekter for næringslivet på kysten.

Politikerne erkjenner at modellene som i dag brukes til å beregne samfunnsøkonomisk nytte, ikke fanger opp viktige samfunns- og verdiskapningseffekter. Stortinget har lagt vekt på dette og fullfinansiert Stad skipstunnel i Nasjonal transportplan (2018–2029). Stad skipstunnel-prosjektet er «gryteklart», og Kystverket planlegger byggestart i 2021.

Randi Humborstad er
dagleg leiar for Måløy Vekst.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Skipstunnel

Stad skipstunnel er et unikt prosjekt. Det er aldri bygget en skipstunnel før, og det er en utfordring at man ikke har noen sammenlignbare prosjekter. De samfunnsøkonomiske modellene er ikke tilpasset en skipstunnel, og de fanger ikke opp viktige effekter for samfunnet generelt og næringslivet spesielt. På bestilling fra det lokale næringslivet gjorde derfor SINTEF Bedriftsutvikling en grundig analyse i 2012 som dokumenterte store positive effekter for næringslivet. I SINTEF-rapporten prissatte man viktige samfunns- og verdiskapningseffekter som trygghet og komfort, verdien av overført trafikk fra veg til sjø, positive effekter for fiskerinæringen, næringseffekter som resultat av bedre kommunikasjon (hurtigbåtforbindelse), tilrettelegging av nye næringsareal ved bruk av tunnelmasse og økt utenlandsk turisme. SINTEF konkluderte med at det er overveiende sannsynlig at Stad skipstunnel vil ha positiv samfunnsøkonomisk netto nytte. Også Kystverket mener at de ikke-målbare gevinstene ved skipstunnel overstiger de kronesatte kostnadene, og anbefaler bygging av Stad skipstunnel.

Stad skipstunnel er et viktig prosjekt for næringslivet langs kysten, og en rekke næringslivsaktører har derfor støttet prosjektet (Norges Fiskarlag, Marine Harvest, Salmon Group, Kystrederiene, Det Stavangerske Dampskipsselskap, Hurtigbåtforbundet, Sunnmøre regionråd og Sogn og Fjordane Næringsråd m.fl.).

«For Marine Harvest vil Stad skipstunnel gi en logistisk effektivitet som vil øke næringens konkurranseevne. Derfor håper vi skipstunnelen prioriteres høyt ved rulleringen av NTP», uttalte kommunikasjonssjef i Marine Harvest, Eivind Nævdal-Bolstad, i en høringsuttalelse til Samferdselsdepartementet 10. februar i fjor.

For næringslivet vil Stad skipstunnel bety sikre leveranser, kortere transporttid og at kvaliteten på råvarer som skal fraktes forbi Stad, holder seg god. Det er mye nasjonal og internasjonal næringsrelatert trafikk rundt Stad blant annet innen fiskeri og havbruk, maritim industri, bergverk og turisme. En tryggere og mer effektiv seilas forbi Stad vil legge til rette for at mer gods kan transporteres sjøveien. Realisering av Stad skipstunnel vil også knytte regioner og Vestlandet tettere sammen. Hordaland, Sogn og Fjordane og Møre og Romsdal fylkeskommune vil nå utrede en framtidig hurtigbåtforbindelse mellom Bergen og Ålesund. En slik ny sammenhengende hurtigbåtrute vil åpne opp for en større bo- og arbeidsmarkedsregion og ha positive effekter for næringslivet på kysten.

Politikerne erkjenner at modellene som i dag brukes til å beregne samfunnsøkonomisk nytte, ikke fanger opp viktige samfunns- og verdiskapningseffekter. Stortinget har lagt vekt på dette og fullfinansiert Stad skipstunnel i Nasjonal transportplan (2018–2029). Stad skipstunnel-prosjektet er «gryteklart», og Kystverket planlegger byggestart i 2021.

Randi Humborstad er
dagleg leiar for Måløy Vekst.

Emneknaggar

Fleire artiklar

 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
 Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Kate Moss på sofaen til Bella Freud på YouTube.

Skjermdump

Feature

Klede

På YouTube-kanalen Fashion Neurosis ligg kulturfolk på divanen til Bella Freud og snakkar ut om klede. 

Ida Lødemel Tvedt
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.

Foto: Alenz Kazlova

BokMeldingar
Oddmund Hagen

Stort frå Belarus

Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit
Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Helga Guren og Oddgeir Thune spelar hovudrollene i debutspelefilmen til Lilja Ingolfsdottir.

Foto: Norsk Film Distribusjon

FilmMeldingar

Kinoåret 2024 oppsummert

Det er semje om årets norske filmfavorittar. Trass i ei ikkje heilt samanfallande toppliste er filmmeldarane jamt over einige.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis