Signa brød
Er sett fram alt no, trur eg,
bakebolle og mjøl, det
eg treng for å lage gode brød.
Gjer i ettertanke det
dei gjennom uminnelege tider har gjort, i
kjærleik og takksemd,
minnest
enka som fann siste mjølresten og olja
og laga brødleiven før ho og sonen
la seg for å døy, men
fekk alt ho trong som
løn for å gje det siste av sitt livsopphald.
Knyter forkle og vert
ståande i tankar – tek
mjøl i karet, noko grovt, noko fint,
solsikke og graskarfrø, sukker, salt, og
karve, som skal vere god for magen,
vatten gjær, ein dæsj honning og
rikeleg med olje. Er
attende i olivenlunden, då,
minnest dei som
sovna der ei natt, vert
ståande i ettertanke medan olja
blandar seg med mjølet.
tek så i ein neve tyting –
særmerke på at det er mitt brød.
Kna så med hendene, slik
mor mi gjorde og kvinnene før henne. Gjev
deigen kjærleik og ei god stund kvile, før
eg riper fyrstikka for å sjå
om gjæren har verka.
Og så det eg er mest glad i. Gjere
emnar til velforma brød
– tre brød må det vera –
tre brød med krossmerke rissa inn, slik
bestemor mi gjorde, og sett dei
i omnen ein times tid.
Til slutt: dette dyrebare, – bere
den heilage gåva
til bords, medan
tankane går til mysteriet
– brød og vin og venner – benka
kring den mest
gåtefulle måltidet eg veit.
Eiliv Grue
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Er sett fram alt no, trur eg,
bakebolle og mjøl, det
eg treng for å lage gode brød.
Gjer i ettertanke det
dei gjennom uminnelege tider har gjort, i
kjærleik og takksemd,
minnest
enka som fann siste mjølresten og olja
og laga brødleiven før ho og sonen
la seg for å døy, men
fekk alt ho trong som
løn for å gje det siste av sitt livsopphald.
Knyter forkle og vert
ståande i tankar – tek
mjøl i karet, noko grovt, noko fint,
solsikke og graskarfrø, sukker, salt, og
karve, som skal vere god for magen,
vatten gjær, ein dæsj honning og
rikeleg med olje. Er
attende i olivenlunden, då,
minnest dei som
sovna der ei natt, vert
ståande i ettertanke medan olja
blandar seg med mjølet.
tek så i ein neve tyting –
særmerke på at det er mitt brød.
Kna så med hendene, slik
mor mi gjorde og kvinnene før henne. Gjev
deigen kjærleik og ei god stund kvile, før
eg riper fyrstikka for å sjå
om gjæren har verka.
Og så det eg er mest glad i. Gjere
emnar til velforma brød
– tre brød må det vera –
tre brød med krossmerke rissa inn, slik
bestemor mi gjorde, og sett dei
i omnen ein times tid.
Til slutt: dette dyrebare, – bere
den heilage gåva
til bords, medan
tankane går til mysteriet
– brød og vin og venner – benka
kring den mest
gåtefulle måltidet eg veit.
Eiliv Grue
Fleire artiklar
Eva Vezjnavets, psevdonym for Svjatlana Kurs, blir sett på som ein av dei mest originale samtidsforfattarane frå Belarus, skriv forlaget.
Foto: Alenz Kazlova
Stort frå Belarus
Eva Vezjnavets skriv med fandenivaldsk sorg over heimlandet.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.
Skjermdump
Nyhende ifølgje TikTok
Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.
West German Film Director Werner Herzog, on the roof of the Festival Palace for the presentation of his film Where the Green Ants Dream at 37th International Cannes Film Festival, May 14, 1984, Cannes, France.
Foto: Michel Lipchitz / AP / NTB
Herzogs grenselause liv
Werner Herzog har levd eit vilt og romantisk liv, alltid klar til å ofre alt for kunsten.
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.
Foto: Svein Gjerdåker
Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.
– Eg talar med Gud nesten heile tida