Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Fullført fragment

Gode soloinnslag og ujamt orkestersamspel prega festivalens fyrste Bach-konsert.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Masato Suzuki ved cembaloen i Kvinnherad kyrkje. Bak han fyrstefiolinist Peter Hanson.

Masato Suzuki ved cembaloen i Kvinnherad kyrkje. Bak han fyrstefiolinist Peter Hanson.

Foto: Liv Øvland

Masato Suzuki ved cembaloen i Kvinnherad kyrkje. Bak han fyrstefiolinist Peter Hanson.

Masato Suzuki ved cembaloen i Kvinnherad kyrkje. Bak han fyrstefiolinist Peter Hanson.

Foto: Liv Øvland

3013
20240816
3013
20240816

Konsert

J.S. Bach, W.A. Mozart:

Kammer- og orkestermusikk

Masato Suzuki, cembalo; mfl.
Kvinnherad kyrkje i Rosendal, fredag 9. august

Dei to Bach-konsertane på fredag fann stad i Kvinnherad kyrkje, ei vakker steinkyrkje frå 1200-talet med god, men noko vanskeleg akustikk for større ensemble. Kyrkjeskipet er nemleg skilt frå det store koret med ein murvegg.

Ei romansk bogeopning bind dei to romma saman, men sjølv om opninga er vid, talar me akustisk sett framleis om to rom, og når musikarane står for langt inne mot koret, slepp for lite av lyden ut til publikum. Når cembaloen i tillegg står med ope lok på tvers av bogeopninga og skuggar for strykarane bak, skiplar dette den lydlege balansen til ensemblet.

Bondsk betoning

I soloinnslaga kunne musikaren sitja der han ville, så då var ikkje det akustiske noko problem. Franske Victor Julien-Laferrière fylte kyrkja med avskyggingsrik klang i J.S. Bachs Cellosuite nr. 6 i D-dur, BWV 1012. Preludiet hadde friskt driv, med fine ekkoeffektar, som ikkje berre blei skapte med dynamikk, men også gjennom uvanleg pikant artikulasjon. Desse artikulatoriske finessane imponerte, saman med klokkerein intonasjon i toppregisteret og intelligent vibratobruk.

Andresatsen «Allemande» var også fin, men for sakte framført etter min smak, for eg miste stundom retningssansen i fraseringa. Godt tempo og bondske betoningar fekk me i dei to «Gavotte»-satsane. I finalesatsen «Gigue» var det heller ikkje noko å seia på farten, men større rytmisk stringens hadde fått denne livfulle springdansen til å «svinga» meir.

Konsertfragment

Etter pausen stod to bachske cembalokonsertar på programmet, med japanske Masato Suzuki som solist og leiar. Det vil seia: Den fyrste, Cembalokonsert i d-moll, BWV 1059, var like mykje Suzuki som Bach. Verket eksisterer nemleg berre som fragment; i fyrstesatsen «Allegro» skreiv Bach berre åtte taktar før han skrota prosjektet. Med utgangspunkt i fragmentet og ein kantatesats som liknar, har Suzuki rekonstruert konserten – med lite hell. Suzukis fullbyrding hadde for mange melodiske flosklar og unaturlege overgangar mellom delane.

Sjølve framføringa var også problematisk. Ein ting var slarken i samspelet og dei tekniske bommertane til solisten. Noko anna det akustiske, som har både med den alt nemnde romproblematikken å gjera – andrefiolinen og bratsjen bak cembaloloket var knapt høyrlege – og med at oboen blei for dominerande andsynes strykarane.

Avslutningsnummeret, den fullstendig overleverte Cembalo­konsert nr. 3 i D-dur, BWV 1054, var som komposisjon sjølvsagt betre. Men trass i at den engelske fyrstefiolinisten Peter Hanson – som sjølv spelte lytefritt – gjorde sitt beste for å halda strykarane i hop, var heller ikkje her samspelet særleg godt. Bass-seksjonen, i dette høvet celloen og kontrabassen, bør agera motor i slik musikk. Men i staden for å skapa framdrift hang han for ofte etter.

Sjur Haga Bringeland

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Konsert

J.S. Bach, W.A. Mozart:

Kammer- og orkestermusikk

Masato Suzuki, cembalo; mfl.
Kvinnherad kyrkje i Rosendal, fredag 9. august

Dei to Bach-konsertane på fredag fann stad i Kvinnherad kyrkje, ei vakker steinkyrkje frå 1200-talet med god, men noko vanskeleg akustikk for større ensemble. Kyrkjeskipet er nemleg skilt frå det store koret med ein murvegg.

Ei romansk bogeopning bind dei to romma saman, men sjølv om opninga er vid, talar me akustisk sett framleis om to rom, og når musikarane står for langt inne mot koret, slepp for lite av lyden ut til publikum. Når cembaloen i tillegg står med ope lok på tvers av bogeopninga og skuggar for strykarane bak, skiplar dette den lydlege balansen til ensemblet.

Bondsk betoning

I soloinnslaga kunne musikaren sitja der han ville, så då var ikkje det akustiske noko problem. Franske Victor Julien-Laferrière fylte kyrkja med avskyggingsrik klang i J.S. Bachs Cellosuite nr. 6 i D-dur, BWV 1012. Preludiet hadde friskt driv, med fine ekkoeffektar, som ikkje berre blei skapte med dynamikk, men også gjennom uvanleg pikant artikulasjon. Desse artikulatoriske finessane imponerte, saman med klokkerein intonasjon i toppregisteret og intelligent vibratobruk.

Andresatsen «Allemande» var også fin, men for sakte framført etter min smak, for eg miste stundom retningssansen i fraseringa. Godt tempo og bondske betoningar fekk me i dei to «Gavotte»-satsane. I finalesatsen «Gigue» var det heller ikkje noko å seia på farten, men større rytmisk stringens hadde fått denne livfulle springdansen til å «svinga» meir.

Konsertfragment

Etter pausen stod to bachske cembalokonsertar på programmet, med japanske Masato Suzuki som solist og leiar. Det vil seia: Den fyrste, Cembalokonsert i d-moll, BWV 1059, var like mykje Suzuki som Bach. Verket eksisterer nemleg berre som fragment; i fyrstesatsen «Allegro» skreiv Bach berre åtte taktar før han skrota prosjektet. Med utgangspunkt i fragmentet og ein kantatesats som liknar, har Suzuki rekonstruert konserten – med lite hell. Suzukis fullbyrding hadde for mange melodiske flosklar og unaturlege overgangar mellom delane.

Sjølve framføringa var også problematisk. Ein ting var slarken i samspelet og dei tekniske bommertane til solisten. Noko anna det akustiske, som har både med den alt nemnde romproblematikken å gjera – andrefiolinen og bratsjen bak cembaloloket var knapt høyrlege – og med at oboen blei for dominerande andsynes strykarane.

Avslutningsnummeret, den fullstendig overleverte Cembalo­konsert nr. 3 i D-dur, BWV 1054, var som komposisjon sjølvsagt betre. Men trass i at den engelske fyrstefiolinisten Peter Hanson – som sjølv spelte lytefritt – gjorde sitt beste for å halda strykarane i hop, var heller ikkje her samspelet særleg godt. Bass-seksjonen, i dette høvet celloen og kontrabassen, bør agera motor i slik musikk. Men i staden for å skapa framdrift hang han for ofte etter.

Sjur Haga Bringeland

Emneknaggar

Fleire artiklar

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen
Forfattar og siviløkonom Martin Bech Holte har vore både forskar i samfunnsøkonomi og leiar i næringslivet.

Forfattar og siviløkonom Martin Bech Holte har vore både forskar i samfunnsøkonomi og leiar i næringslivet.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Når rikdom blir eit problem

Martin Bech Holte kjem med ein diskutabel analyse og friske fråspark i Landet som ble for rikt.

Gjermund BakkeliHaga
Forfattar og siviløkonom Martin Bech Holte har vore både forskar i samfunnsøkonomi og leiar i næringslivet.

Forfattar og siviløkonom Martin Bech Holte har vore både forskar i samfunnsøkonomi og leiar i næringslivet.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Når rikdom blir eit problem

Martin Bech Holte kjem med ein diskutabel analyse og friske fråspark i Landet som ble for rikt.

Gjermund BakkeliHaga

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis