JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Fullført fragment

Gode soloinnslag og ujamt orkestersamspel prega festivalens fyrste Bach-konsert.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Masato Suzuki ved cembaloen i Kvinnherad kyrkje. Bak han fyrstefiolinist Peter Hanson.

Masato Suzuki ved cembaloen i Kvinnherad kyrkje. Bak han fyrstefiolinist Peter Hanson.

Foto: Liv Øvland

Masato Suzuki ved cembaloen i Kvinnherad kyrkje. Bak han fyrstefiolinist Peter Hanson.

Masato Suzuki ved cembaloen i Kvinnherad kyrkje. Bak han fyrstefiolinist Peter Hanson.

Foto: Liv Øvland

3013
20240816
3013
20240816

Konsert

J.S. Bach, W.A. Mozart:

Kammer- og orkestermusikk

Masato Suzuki, cembalo; mfl.
Kvinnherad kyrkje i Rosendal, fredag 9. august

Dei to Bach-konsertane på fredag fann stad i Kvinnherad kyrkje, ei vakker steinkyrkje frå 1200-talet med god, men noko vanskeleg akustikk for større ensemble. Kyrkjeskipet er nemleg skilt frå det store koret med ein murvegg.

Ei romansk bogeopning bind dei to romma saman, men sjølv om opninga er vid, talar me akustisk sett framleis om to rom, og når musikarane står for langt inne mot koret, slepp for lite av lyden ut til publikum. Når cembaloen i tillegg står med ope lok på tvers av bogeopninga og skuggar for strykarane bak, skiplar dette den lydlege balansen til ensemblet.

Bondsk betoning

I soloinnslaga kunne musikaren sitja der han ville, så då var ikkje det akustiske noko problem. Franske Victor Julien-Laferrière fylte kyrkja med avskyggingsrik klang i J.S. Bachs Cellosuite nr. 6 i D-dur, BWV 1012. Preludiet hadde friskt driv, med fine ekkoeffektar, som ikkje berre blei skapte med dynamikk, men også gjennom uvanleg pikant artikulasjon. Desse artikulatoriske finessane imponerte, saman med klokkerein intonasjon i toppregisteret og intelligent vibratobruk.

Andresatsen «Allemande» var også fin, men for sakte framført etter min smak, for eg miste stundom retningssansen i fraseringa. Godt tempo og bondske betoningar fekk me i dei to «Gavotte»-satsane. I finalesatsen «Gigue» var det heller ikkje noko å seia på farten, men større rytmisk stringens hadde fått denne livfulle springdansen til å «svinga» meir.

Konsertfragment

Etter pausen stod to bachske cembalokonsertar på programmet, med japanske Masato Suzuki som solist og leiar. Det vil seia: Den fyrste, Cembalokonsert i d-moll, BWV 1059, var like mykje Suzuki som Bach. Verket eksisterer nemleg berre som fragment; i fyrstesatsen «Allegro» skreiv Bach berre åtte taktar før han skrota prosjektet. Med utgangspunkt i fragmentet og ein kantatesats som liknar, har Suzuki rekonstruert konserten – med lite hell. Suzukis fullbyrding hadde for mange melodiske flosklar og unaturlege overgangar mellom delane.

Sjølve framføringa var også problematisk. Ein ting var slarken i samspelet og dei tekniske bommertane til solisten. Noko anna det akustiske, som har både med den alt nemnde romproblematikken å gjera – andrefiolinen og bratsjen bak cembaloloket var knapt høyrlege – og med at oboen blei for dominerande andsynes strykarane.

Avslutningsnummeret, den fullstendig overleverte Cembalo­konsert nr. 3 i D-dur, BWV 1054, var som komposisjon sjølvsagt betre. Men trass i at den engelske fyrstefiolinisten Peter Hanson – som sjølv spelte lytefritt – gjorde sitt beste for å halda strykarane i hop, var heller ikkje her samspelet særleg godt. Bass-seksjonen, i dette høvet celloen og kontrabassen, bør agera motor i slik musikk. Men i staden for å skapa framdrift hang han for ofte etter.

Sjur Haga Bringeland

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Konsert

J.S. Bach, W.A. Mozart:

Kammer- og orkestermusikk

Masato Suzuki, cembalo; mfl.
Kvinnherad kyrkje i Rosendal, fredag 9. august

Dei to Bach-konsertane på fredag fann stad i Kvinnherad kyrkje, ei vakker steinkyrkje frå 1200-talet med god, men noko vanskeleg akustikk for større ensemble. Kyrkjeskipet er nemleg skilt frå det store koret med ein murvegg.

Ei romansk bogeopning bind dei to romma saman, men sjølv om opninga er vid, talar me akustisk sett framleis om to rom, og når musikarane står for langt inne mot koret, slepp for lite av lyden ut til publikum. Når cembaloen i tillegg står med ope lok på tvers av bogeopninga og skuggar for strykarane bak, skiplar dette den lydlege balansen til ensemblet.

Bondsk betoning

I soloinnslaga kunne musikaren sitja der han ville, så då var ikkje det akustiske noko problem. Franske Victor Julien-Laferrière fylte kyrkja med avskyggingsrik klang i J.S. Bachs Cellosuite nr. 6 i D-dur, BWV 1012. Preludiet hadde friskt driv, med fine ekkoeffektar, som ikkje berre blei skapte med dynamikk, men også gjennom uvanleg pikant artikulasjon. Desse artikulatoriske finessane imponerte, saman med klokkerein intonasjon i toppregisteret og intelligent vibratobruk.

Andresatsen «Allemande» var også fin, men for sakte framført etter min smak, for eg miste stundom retningssansen i fraseringa. Godt tempo og bondske betoningar fekk me i dei to «Gavotte»-satsane. I finalesatsen «Gigue» var det heller ikkje noko å seia på farten, men større rytmisk stringens hadde fått denne livfulle springdansen til å «svinga» meir.

Konsertfragment

Etter pausen stod to bachske cembalokonsertar på programmet, med japanske Masato Suzuki som solist og leiar. Det vil seia: Den fyrste, Cembalokonsert i d-moll, BWV 1059, var like mykje Suzuki som Bach. Verket eksisterer nemleg berre som fragment; i fyrstesatsen «Allegro» skreiv Bach berre åtte taktar før han skrota prosjektet. Med utgangspunkt i fragmentet og ein kantatesats som liknar, har Suzuki rekonstruert konserten – med lite hell. Suzukis fullbyrding hadde for mange melodiske flosklar og unaturlege overgangar mellom delane.

Sjølve framføringa var også problematisk. Ein ting var slarken i samspelet og dei tekniske bommertane til solisten. Noko anna det akustiske, som har både med den alt nemnde romproblematikken å gjera – andrefiolinen og bratsjen bak cembaloloket var knapt høyrlege – og med at oboen blei for dominerande andsynes strykarane.

Avslutningsnummeret, den fullstendig overleverte Cembalo­konsert nr. 3 i D-dur, BWV 1054, var som komposisjon sjølvsagt betre. Men trass i at den engelske fyrstefiolinisten Peter Hanson – som sjølv spelte lytefritt – gjorde sitt beste for å halda strykarane i hop, var heller ikkje her samspelet særleg godt. Bass-seksjonen, i dette høvet celloen og kontrabassen, bør agera motor i slik musikk. Men i staden for å skapa framdrift hang han for ofte etter.

Sjur Haga Bringeland

Emneknaggar

Fleire artiklar

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Trygve Seim og Frode Haltli har samarbeidd musikalsk i 20 år.

Trygve Seim og Frode Haltli har samarbeidd musikalsk i 20 år.

Foto: Hubert P. Klotzeck / ECM Records

MusikkMeldingar
Lars Mossefinn

Praten flyt lett

Samtalen mellom Seim og Haltli er eksistensielt viktig.

Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Foto: Chess.com

Kunnskap
Atle Grønn

Skandaleduellen

«Før Speed Chess Championship var eg 'gira'. Dette var så spanande som moderne sjakk kan vera.»

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis