
Eivor Andersen Oftestad
Eivor Andersen Oftestad er professor i kristendomshistorie ved Høgskulen i Innlandet og fast skribent i Dag og Tid.
eivor.oftestad@inn.no
Siste artiklar frå Eivor Andersen Oftestad
-
Fordommar på leseglasa
Det finst sjølvsagt nestekjærleik både i andre kulturar enn den kristne og hos folk som «ikkje trur» at mennesket er skapt i Guds bilete.
-
Menneskeverdet er ikkje så sjølvsagt som vi trur
Sjølv om den sekulariserte versjonen av menneskeverdet framleis vert forstått som retten til liv og omsorg, er det noko som har vorte borte på vegen.
-
Religion i eit felles byrom
-
Ramadan på norsk
Lat oss få ein open diskusjon om offentleg sponsa ramadangate i Oslo før lysa vert tende.
-
Den nye forteljinga om Europa
Er det mogleg å fortelje historia om Europa utan å nemne kristendomens samfunnsbyggjande rolle?
-
SANNING ER MEIR ENN KJENSLE
Emelie Köhlers historie har ein klar bodskap: Førestillinga om at kjønn sit i hjernen, er farleg.
-
Sanning er meir enn kjensle
Emelie Köhlers historie har ein klar bodskap: Førestillinga om at kjønn sit i hjernen, er farleg.
-
Frå helgenkonge til mangfaldssymbol
Regjeringa slår på stortromma når tusenårsjubileet for slaget på Stiklestad vert planlagt. Kva er det eigentleg som skal feirast?
-
«Skolen er statens hjerte»
Kva er målet med skulen i dag? Vi har ein formålsparagraf fylt av vakre ord, men eg vil påstå at målet, slik det vert utøvd, er langt frå samlande.
-
Når Gud vert ikkje-binær
Samanfallet med den politiske bodskapen er umogeleg å oversjå.
-
Å lese etter trua
Kanskje leitar Tom Egil Hverven fyrst og fremst etter den protestantiske trua i sin litterære samtale med fleire forfattarar.
-
Det russiske kallet
«Militæroperasjonen» i Ukraina er eit uttrykk for russisk offervilje og kristen nestekjærleik, hevdar patriark Kirill.
-
Köln-logo utan spir
Bystyret i Köln vil fjerne kyrkjetårna frå by-logoen. Handlar det om digital forenkling eller om å viske ut sin eigen arv?
-
Når barndomen vert kjønnsforvirra
Det gjeld å skilje den konkrete utfordringa frå det ideologiske minefeltet.
-
Europa i strid med seg sjølv
Vi var knapt inne i januar før vi fekk årets fyrste kulturdebatt. Den iaugefallande framsida til Dagsavisen 9. januar lyfte fram to feministiske førebilete med hijab: Sumaya Jirde Ali og Rawdah Mohamed.
-
Antisemittisme i endring
Identitetspolitikken kan reinvaske antisemittismen.
-
Med Katti Anker Møller i studio
Abortdebatten vert oppdatert til nye premissar. Kvifor er levedyktig det nye stikkordet?
-
Demokratiet som sin eigen verste fiende
Då Fahad Qureshi og Islam Net kunne skilte med innkjøp av Oslo Skytesenter og planar om aktivitetshus for ungdom på Stovner, til ein sum av nette 60 millionar kroner, var det ikkje få som sette kaffien i halsen.
-
Faren for kronisk rettargang
Rowling og transkjønndebatten handlar ikkje minst om korleis ein fører ein offentleg samtale, og kvifor slike samtalar er viktige.
-
Jolekrenk
Året 2020 vart året då skuldingar om krenking sat endå lausare.
-
Religionskritikk i mangfaldssamfunnet
Vegen til krenking vert kort når grunnlaget for religionskritikk vert svekt.
-
Blasfemi og ytringsansvar
Frontlina for ytringsfridom er ikkje i Frankrike, men i Pakistan.
-
Lengsel etter herlegdom
TRONDHEIM: Den nye katolske biskopen i Trondheim, Erik Varden, utfordrar kyrkja til å finne nye uttrykk. Sjølv peiker han på erfaringa av lengsel når han skal seie kva mennesket er.
-
Trump i krigen
Strategien til Donald Trump er å løfte fram nasjonalheltar. Dei som finn på å rive ned statuar, skal straffast beinveges med ti års fengsel.
-
Mennesket som smarttelefon
Fremtidsmennesket er ei svimlande og lærerik reise gjennom bioteknologien, men gjev eit snevert svar på kva eit menneske er.
-
¿ Når fortida vert lynsja
Kven går fri om vi legg vårt eige moralske kompass på fortida?
-
¿ Velkomen til Kardemomme by
Er fråvær av tradisjon og historie ein føresetnad for det livssynsopne samfunnet?
-
¿ Sædløyse på tinget
Kva skjer når barnet vert eit velferdsgode?
-
Døden bak søylene
Kanskje handlar det ikkje om talet på døde, men om måtar å døy på.
-
¿ Om å fly frå pest
Kva seier historia om frykt for smitte, er det rett å reise på hytta?
-
¿ Ingen er budd på katastrofe
Å lese aviser frå sommarvekene 1918 er som å sjå i ein gammal spegel.
-
¿ Når kyrkja låser døra
Då eg mest hadde tenkt at dette var den sekulære verdas siger over religionen, kom det ei spektakulær framsyning frå Roma.
-
¿ Pest eller science-fiction
Dersom vi ikkje passar på no, kan pandemien verte eit vasskilje i historia.
-
¿ I koronatida
Kva modellar har vi for å tolke det som skjer no? Svartedauden og spanskesjuka er to av dei mest kjende pandemiane i historia.
-
¿ Tryggleiken og menneskeverdet
Kvar ligg balansen mellom retten foreldra har til kunnskap og målet om eit samfunn med plass til alle?
-
Men egga mine får du aldri
Dersom eggdonasjon og embryodonasjon skal avgjerast på bakrommet på Stortinget, kan vi sjå langt etter ein brei debatt.
-
Bibelsk jordsmonn
Då staten Israel vart oppretta i 1948, var alle som hadde gått gjennom den norske skulen, marinert i bibelsoge. Det var difor ikkje underleg at det som hende i realpolitikken, vart lese rett inn i profetiane frå Bibelen.
-
Frå Stavanger til verdsens ende
Kvar i Noreg finn vi førestillinga om Jerusalem på 1800-talet? Ein god stad å byrje er sjølvsagt i Stavanger.
-
Tårer over Jerusalem
Både Christiania og København vart i si tid sett på som eit nytt Jerusalem. At katastrofane råka, vart sett på som Guds straffedom.
-
¿ Den heilage byen
Kvifor finn vi spor av Jerusalem gjennom heile den norske kulturhistoria?
-
¿ Kvil i fred, Bjørn Hansen
Dag Solstad stiller metafysiske fordringar til det moderne mennesket. Det handlar om alvoret i døden, men også i livet.
-
Kva er menneskeverd?
Symptom på eit paradigmeskifte er når dei gamle omgrepa som tidlegare var sjølvsagde, skifter innhald eller ikkje lenger er forståelege. «Menneskeverd» er eit slikt omgrep.
-
¿ Som fanden les Bibelen
Demokratiet endrar seg, og vi godtar at det ikkje lenger finst noko som heiter rimeleg usemje.